Regiunea Orientului Mijlociu a înregistrat vânzări de  smartphone-uri în creştere cu 16,4% în al doilea trimestru, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor companiei de cercetare IDC. Spre deosebire de Europa, SUA sau Asia, unde Samsung şi Apple domină, în Orientul Mijlociu (raportul IDC include Turcia, dar nu Egipt şi Africa de Nord) Nokia este brandul preferat, iar pe locul doi se află Blackberry.

Cu o cotă de 45,2%, finlandezii de la Nokia, numărul doi mondial, conduc piaţa de telefoane mobile (inclusiv smartphone-uri). Nordicii sunt urmaţi de Samsung cu 18,3%. În privinţa smartphone-urilor, cota de piaţă a Nokia a crescut de la 9,7% în primul trimestru la 11,8% în trimestrul doi, graţie gamei Lumia. Apple are o cotă de piaţă de 11,4%. Pe locul doi în materie de smartphone-uri sunt canadienii de la Blackberry care au reuşit să se impună cu modelele Z10 şi Q10.
Sursa: gsmarena.com