Potrivit bugetului publicat în Monitorul Oficial, cei 1.572 de salariaţi ai regiei care răspunde de dirijarea traficului aerian în spaţiul naţional sunt plătiţi regeşte şi tot mai bine cu fiecare an de criză. Dacă anul trecut salariul mediu a fost de 13.721 lei lunar, acum a ajuns la 16.230 lei. Aceasta în condiţiile în care şi anul trecut se înregistrase o majorare salarială de 3,7%. Astfel, în aceşti ultimi doi ani de criză economică şi scăderi salariale majore, angajaţii ROMATSA nu se pot plânge pentru că salariile sunt în continuă creştere.
Regia Autonomă “Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian” şi-a bugetat pe acest an cheltuieli cu personalul de 413 milioane lei. Suma reprezintă mai bine de jumătate din veniturile prevăzute de 770 milioane lei. Banii destinaţi plăţii salariilor sunt de 306 milioane lei, acestei sume adăugându-se alte cheltuieli cu personalul, printre care şi tichete de masă.
Astfel, angajaţii ROMATSA vor avea în continuare cele mai mari salarii. De fiecare dată, aceste salarii de mii de euro sunt justificate de autorităţi prin faptul că trebuie cât de cât corelate cu cele ale celorlalţi controlori de trafic sau specialişti din domeniu din străinătate pentru că altfel există riscul ca specialiştii români să plece să lucreze în alte state unde pot primi salarii mai mari.
Un control de trafic ajunge să câştige în România până la cinci mii euro, dar într-un stat din vestul Europei ar putea avea dublu sau triplu. Astfel, un controlor de trafic din Spania câştigă în medie 20.000 euro, iar unul din Franţa, Germania sau Marea Britanie până la 10.000 euro.
În plus, reprezentanţii Regiei care se autofinanţează din taxele percepute liniilor aeriene pentru tranzitarea spaţiului aerian naţional spun mereu că banii încasaţi trebuie cheltuiţi pentru că regia nu are voie să facă profit.
Regia are în acest moment 1.572 de angajaţi, iar până la finalul anului se are în vedere reducerea numărului acestora până la 1.569, adică vor fi restructurate trei posturi. Cel mai probabil, posturile desfiinţate nu vor fi de controlor de trafic. Aceştia reprezintă cam 60% din totalul angajaţilor, iar Regia scoate anual la concurs doar câteva locuri pentru acestia, strict în funcţie de necesar.