Într-un context extrem de dificil al pieţei, Dacia rămâne cea mai importantă marcă de pe piaţa românească.

"Situația pieței auto din România, profund afectată de incertitudini și de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieței totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%", se menţionează în comunicatul remis de Dacia.

Citiţi şi: DACIA, cel mai mare exportator al României

Restricțiile de pe piața creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piața românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012.

Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piața locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unităţi, vehicule utilitare.

Cele mai vândute modele pe piaţa românească
În clasamentul pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.

Merită remarcat demarajul bun al noilor modele Logan (573 unităţi), Sandero şi Sandero Stepway (275 de autoturisme), precum și rezultatele promițătoare ale modelului Dokker (316 unităţi).

Top 10 destinaţii pentru exporturile Dacia

Pe piețele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creștere cu 8% a vânzărilor, principalele performere fiind piețele din zona Euromed (nordul Africii și bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.

Vânzările în Europa Occidentală s-au menținut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230 000 de vehicule marca Dacia.

Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule.