Monitorizarea companiei Alfa Cont, pusa la dispozitie de regia de publicitate Publi-Comtel, arata ca volumul brut de publicitate cheltuit pe sase statii de radio a fost de 12,1 milioane de dolari. Asta iseamna, potrivit aceleiasi surse, doar 2,7% din investitiile publicitare totale ale anului. (Investitiile publicitare i presa scrisa au avut o pondere de 23,8%, iar cele i televiziune, de 73,5%.)
Volumul brut a fost calculat pe baza tarifelor-lista de publicitate ale fiecarui post de radio. Analistii din industria publicitatii sustin ca media disconturilor acordate de radiouri pe parcursului anului 2000
s-a situat i jurul unui procentaj de 55%. Asta iseamna ca volumul real de publicitate atras de cele sase statii ar fi de 6.655.000 dolari. Competitia marilor disconturi s-a derulat si pe piata radio, numai ca aceasta, spre deosebire de televiziuni, nu a fost atit de „zgomotoasa”.
Daca posturile de televiziune sunt constiente ca reprezinta suporturi de mare impact si atractive pentru clientii publicitari, radiourile par sa joace rolul de rude sarace, multumite ca pe undele lor mai cad niste firimituri din bugetele de comunicare ale clientilor.
Comparatia poate fi exagerata, dar daca ne uitam pe lista primilor 20 de investitori i publicitatea pe radio, vom constata ca numai putin de opt clienti sunt trusturi de presa (posturi TV si titluri de presa scrisa) care au consumat i regim de reciprocitate (barter) spatii publicitare.
De exemplu, Prima TV si trustul Media Pro (detinatoarea postului Pro FM), aflate pe primele locuri ale topului, au consumat spatii publicitare monitorizate la 430.300, respectiv 420.107 dolari. De-abia pe urmatoarele locuri sunt clasati clientii…cu bani adevarati: Mobifon, cu 368.700 dolari, Mobil Rom, cu 312.200 dolari si Interbrew cu un consum brut de 288.100 dolari.