De asemenea, 50% din taxa anuală de administrare va merge către fundaţia SMURD. “Raiffeisen este implicată în foarte multe proiecte de responsabilitate socială. Sunt foarte multe cause care au nevoie de sprijin şi de aceea am făcut un studio pentru a avea o strategie clară de acţiune. Concluziile studiului ne-au arătat că peste 80% din respondenţi doresc ca domeniul sănătăţii să fie sprijinit de bancă. De asemenea, unul din primele trei răspunsuri era : aş plăti mai mult cu cardul dacă aş şti că banii merg la sănătate. În acest fel am ajuns la idea cardului de azi, ca 0,5% din plăţile cu cardul să meargă la fundaţia SMURD”, a declarat Steven van Groninen, preşedintele executiv al Raiffeisen Bank România.

Cardul se poate elibera în termen de două zile. “Desigur că ar fi fost foarte simplu să decidem virarea unei sume către SMURD. Am ales această variantă pentru că vrem să implicăm şi clienţii noştri în mod conştient” a explicat van Groningen.

Sprijin pentru achiziţia unui avion sanitar

“Fundaţia a pornit mai multe proiecte pentru finanţarea activităţii. Intenţionăm să achiziţionăm un avion sanitar pentru intervenţii. Cele 2% din impozitul pe venit direcţionate de către noi de către cei care au dorit asta nu ajung. Trebuia să diversificăm sursele de finanţare. Cu acest 0,5% din parteneriatul cu Raiffeisen credem că vom ajunge să pornim discuţiile pentru achiziţia unui astfel de avion, al cărui cost este estimat la circa 2,5-3 milioane euro. De ce avion şi nu elicopter? Pentru că la distanţe mari şi vreme urâtă un elicopter nu este eficient. Cu un astfel de avion, pe care acum îl avem închiriat, vom creşte numărul de vieţi salvate”, a declarat Raed Arafat, preşedintele fundaţiei SMURD.

Raiffeisen este unul dintre cei mai mari emitenţi de carduri din sistemul bancar românesc, numărul celor de debit fiind de 1,3 milioane.

Mastercard sprijină indirect nivelul acestor sume direcţionate către SMURD, atât prin marketing şi consultanţă, cât şi prin nivelul anumitor taxe de utilizare a platformei.

“Nu avem toţi ocazia să salvăm vieţi, dar prin acest produs îî putem sprijini pe cei care salvează vieţi”, a spus Denisa Mateescu, directorul general al Mastercard România.