În momentul declanţării procedurii de insolvenţă, compania avea datorii în valoare de 9,2 mil. euro, dintre care 4 mil. euro provin dintr-o linie de credit deschisă la ING Bank. De la un număr de 37 magazine în 2008, compania a ajuns după o lună de la declanşarea insolvenţei la doar 24 de unităţi, iar ulterior a mai închis două locaţii.

„Zilele acestea se va depune tabelul definitiv cu creanţele, care nu s-a modificat substanţial faţă de cel depus la declanşarea insolvenţei. După aceea urmează o perioadă de 30 de zile în care împreună cu debitoare vom depune un plan de reorganizare. Noi credem că vom reuşi să avem o reorganizare de succes şi falimentul va fi evitat“, a declarat pentru Capital Nicolae Rusu, senior partner în cadrul Casei de Insolvenţă Transilvania, administratorul judiciar al companiei.  

Mexxem are unităţi sub trei branduri: Stone Creek, Fr33zone şi Puma Store. În plus compania mai deţine o unitate de tip outlet. Principalele branduri comercializate sunt Puma, Wrangler, Lacoste, Lee, Crocs, Pepe Jeans şi Patagonia.

Chirii scăzute la jumătate

Renegocierea chiriilor pentru spaţiile comerciale a contribuit la diminuarea costurilor operaţionale de la 490.972 lei în iulie 2008 la 229.988 lei în iulie 2010, respectiv 197.396 lei în octombrie 2010, adică s-a redus procentul iniţial cu 53% şi ulterior cu încă 14%.

Dacă cifra de afaceri a companiei, la finalul anului 2007, a fost de 73,5 mil. lei, vânzările realizate până în august 2010 au fost de numei 24 mil. lei.

Retailerul este prezent în majoritatea mall-urilor din Bucureşti. Are un magazin de 251 mp în Sun Plaza, pentru care plăteşte o chirie lunară de 37 euro/mp. Pentru unitatea de 128 mp din Unirea Shopping Center, compania plăteşte o chirie de 64,95 euro/mp. În cazul magazinului din Băneasa Shopping City, cu o arie de 280,2 mp, chiria percepută este de 35,5 euro/mp/lună. Unitatea din AFI Palace Cotroceni, care dispune de 176 mp, este plătită lunar cu 51,5 euro/mp, iar în Plaza Romania, cei 100 mp închiriaţi de Mexxem sunt plătiţi lunar cu 38,5 euro/mp.

Numărul retailerilor intraţi în procedura insolvenţei a explodat în 2010, şansele de evitare a falimentului fiind extrem de reduse.