“Ne-am concentrat în prima jumătate a acestui an pe noile modele de proiectoare lansate la nivel local, care vin echipate cu noi tehnologii și au un raport  preț/performanță crescut. În acest fel, am reușit o creștere a vânzărilor în raport cu evoluția pieței de profil, fapt care ne-a permis să ne păstrăm poziția de lider în România pe toate gamele de proiectoare: suntem numărul unu, cu o cotă de 41.85% pe segmentul Corporate, cu 47.04% pe segmentul Educație și cu 57.63% pe segmentul Home Cinema”, a declarat Dragoș Salamac, Country Head BenQ pentru România.

În primele șase luni ale anului, piața locală de proiectoare a crescut cu 7,5%, conform datelor publicate de compania de analiză Future Source Consulting. Cea mai bună dinamică a fost înregistrată pe segmentul proiectoarelor destinate utilizatorilor casnici. Din punct de vedere al volumului, acest segment a avut o evoluție de 15% în prima jumătate a anului față de perioada similară din 2012.

“La nivelul întregii piețe, vânzările de proiectoare home cinema au avut un avans valoric de 29% în primele șase luni ale acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce demonstrează că acest segment evoluează spre un nivel de maturitate, iar consumatorii nu mai sunt orientați către preț, ci către produse din ce în ce mai performante, care le satisfac nevoile, fie că își doresc o rezoluție full HD 3D, opțiuni complexe de conectare la surse de semnal, sau posibilitatea conectării prin Wi-Fi”, mai spune Dragoș Salamac.

Totodată, proiectoarele create pentru mediul de business au înregistrat în prima jumătate a acestui an o creștere valorică de 7% potrivit Future Source Consulting.  Segmentul Educațional, însă, a avut cea mai slabă dinamică la nivelul întregii piețe, contractându-se din punct de vedere al numărului de unități cu 3,5%, o tendință ce s-ar putea corecta în a doua jumătate a anului, odată cu reluarea cursurilor pentru elevi și studenți.