Profitul net al producătorului farmaceutic Zentiva Bucureşti (SCD) s-a redus, la nouă luni, de peste şapte ori, la 3,2 milioane de lei, de la 23,1 milioane lei, evoluţia fiind influenţată de scăderea puterii de cumpărare, de diferenţa de curs valutar şi de creşterea costurilor de producţie.

Raportul transmis, luni, Bursei de Valori Bucureşti cuprinde strict vânzările Zentiva în Romania, nefiind luate în considerare vânzările din importuri ale produselor fabricate la celelalte facilitaţi de producţie Zentiva.
Cifra de afaceri a producătorului român de medicamente s-a redus, în primele nouă luni, cu 16%, la 131,4 milioane de lei, faţă de perioada anterioară de referinţă 2008, când vânzările au fost de 156,9 milioane de lei.

Piaţa a scăzut cu 17%

„Rezultatul înregistrat pe primele nouă luni ale anului 2009 a fost puternic influenţat de contextul actual al pieţei farmaceutice şi de cel macroeconomic.Scăderea puterii de cumpărare şi, implicit, a consumului de medicamente sunt reflectate în scăderea cu 17% a pieţei medicamentelor care se eliberează fără prescripţie (OTC) şi în evoluţia mult sub aşteptări a pieţei de medicamente generice”, a declarat, într-un comunicat, preşedintele Consiliului de Administraţie al Zentiva, Dan Ivan.

El a adăugat că schimbarea structurii pieţei prin reglementările multiple aplicate în acest an, cumulat cu o creştere fără precedent a arieratelor din sistemul de sănătate, au afectat rezultatele companiei la nouă luni.
„Nu în ultimul rând, am înregistrat o creştere a costurilor de producţie datorată scumpirii materiilor prime şi diferenţelor de curs valutar care s-au accentuat în ultimele luni”, a precizat Ivan.

În primul trimestru, Sanofi-Aventis, al patrulea producător de medicamente din lume, a plătit circa două miliarde de dolari pentru achiziţia companiei cehe Zentiva, asigurându-şi o platformă pentru dezvoltarea pe segmentul medicamentelor generice în Europa Centrală şi de Est, Turcia şi Rusia.

SURSA:Mediafax