Renault a precizat că profitul său net a crescut cu 56%, până la 1,2 miliarde de euro, iar cifra de afaceri a crescut cu 7,3%, până la 21,1 miliarde de euro, graţie unor vânzări record de 1,4 milioane vehicule. Marja operaţională în sectorul automobile, cea mai importantă, a scăzut la 221 milioane de euro, sau 1,1% din vânzări, comparativ cu 410 milioane de euro în prima jumătate a lui 2010.

"Vânzările record din prima jumătate a anului confirmă potenţialul puternic de creştere internaţională a grupului. Rezultatele financiare au fost afectate de evenimentele externe, inclusiv constrângeri în aprovizionare, care vor continua în a doua jumătate a anului. În acest context, grupul îşi confirmă obiectivul de a înregistra un flux de numerar de peste 500 milioane de euro în 2011", a declarat directorul general al Renault, Carlos Ghosn.

Renault se aşteaptă în acest an la o scădere de 2% a pieţei de autoturisme şi utilitare din Europa, însă cu toate acestea grupul mizează pe un volum al vânzărilor şi pe o cifră de afaceri mai mari decât în 2010, când Renault a înregistrat o cifră de afaceri de 38,9 miliarde de euro.

Compania Dacia de la Mioveni (sudul României) a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.
SURSA: Agerpres