Metro este dependent de consumatorii din Germania, care încă rezistă tendinţei de declin al consumului ce se înregistrează în Europa. Vânzările de retail în Germania au crescut cu în septembrie deoarece îmbunătăţirea situaţiei de pe piaţa muncii a compensat temerile legate de criza datoriilor din zona euro.

Joi, la bursa din Frankfurt, acţiunile Metro au urcat cu 6,7%, cel mai ridicat nivel din 27 septembrie, apoi s-au tranzacţionat în creştere cu 4,7%, la 35,13 euro. Anul acesta acţiunile celui mai mare retailer din Germania au scăzut cu 35%, evaluând Metro la 11,5 miliarde de euro (15,9 miliarde de dolari).

Metro a raportat pentru trimestrul trei din 2011 un profit net de 190 milioane de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la 255 milioane de euro.

Metro estima recent că vânzările din acest an le vor depăşi pe cele din 2010, iar profitul ajustat înainte de taxe şi impozite va creşte cu aproximativ 10%, la aproximativ 2,66 miliarde de euro. De asemenea, Metro are de gând să deschidă 100 noi magazine în acest an. Compania germană avertizează că majorarea profitului va depinde de continuarea redresării economiei mondiale.

Retailerii europeni se confruntă cu o situaţie dificilă, cumpărătorii fiind afectaţi de majorarea preţurilor, creşterea insuficientă a salariilor şi măsurile de austeritate adoptate de guverne.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume. METRO Cash & Carry este prezentă în 31 ţări cu aproximativ 670 de magazine cash & carry, unde lucrează peste 100.000 de angajaţi.

METRO Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua de magazine numără 25 de centre de distribuţie amplasate în Bucureşti, în Braşov, Constanţa, Timişoara, Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş, Arad şi Deva.
Sursa: Agerpres