UPDATE: Potrivit unui anunț al băncii CEC Banck situația a fost rezolvată și acum sistemul funcționează normal.

Știre inițială

CEC Bank anunţă existenţa unor disfuncţionalităţi la tranzacţiile efectuate cu cardurile şi menţionează că depune toate eforturile pentru remedierea problemelor în cel mai scurt timp posibil. Potrivit unui comunicat de presă al băncii, clienţii pot retrage bani de la ghişeele băncii cu zero comision.

“În acest moment, tranzacţiile efectuate cu cardurile CEC Bank la ATM-uri şi la comercianţi funcţionează cu întreruperi, motiv pentru care ne cerem scuze clienţilor noştri pentru disconfortul creat. Până la remedierea problemelor, clienţii pot efectua operaţiuni prin platformele de internet şi mobile banking şi pot retrage bani din cont de la ghişeul băncii, fără comision de retragere numerar. În plus, banca a decis să prelungească programul de astăzi al unităţilor sale până la ora 17:30 (pot apărea unele excepţii în unele agenţii). Lista cu toate unităţile băncii poate fi consultată pe site-ul băncii, la adresa: https://www.cec.ro/sucursale. Clienţii băncii vor fi informaţi imediat ce problemele vor fi remediate”, se spune în comunicat.

CEC Bank este instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi active de peste 36 miliarde lei, la sfârşitul primului semestru din 2020.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piaţa românească, care oferă o gamă completă de produse şi servicii persoanelor fizice, IMM-urilor şi corporaţiilor mari, prin multiple canale de distribuţie: unităţi bancare, reţele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking şi phone-banking (Tele CEC).

Statul român, prin Ministerul Finanţelor Publice, este unicul acţionar al CEC Bank, iar în luna noiembrie 2019, în urma acordului Comisiei Europene, capitalul băncii a fost majorat cu 940 milioane lei.

Rezultate solide ale CEC Bank în pofida pandemiei

CEC Bank continuă să raporteze rezultate solide în ciuda contextului economic actual. Astfel, după primele nouă luni ale anului, CEC Bank înregistrează un profit net de 274,2 milioane de lei.
Profitul la nouă luni, conform rezultatelor preliminare neauditate, este peste nivelul bugetat și contribuie la consolidarea băncii: rata fondurilor proprii totale este de 24,91%, semnificativ peste nivelul cerinței globale de capital (OCR), în timp ce lichiditatea imediată este la un nivel confortabil, de 44,31%, situându-se cu mult peste limita minimă de 35% stabilita conform reglementarilor interne, asociata unui profil de risc scăzut.

”Evoluția rezultatelor CEC Bank este încurajatoare, în contextul unui mediu caracterizat de incertitudine și un nivel redus al dobânzilor. Am reușit să creștem în toate zonele de activitate și continuăm să implementăm strategia de modernizare a băncii. CEC Bank își adaptează modelul de business, urmărind digitalizarea serviciilor și diversificarea surselor de venit, prin creșterea ponderii veniturilor din comisioane și operațiuni”, a declarat Bogdan Neacșu, director general al CEC Bank.