La stația Bârzava (interval km 569+286 – km 566+900) sunt în curs de executare lucrări la clădirea destinată călătorilor, copertina imobilului fiind finalizată în proporție de 60%. Astfel, se lucrează la completările arhitectonice și la instalațiile interioare, dar se urmărește și furnizarea ferestrelor și a elementelor metalice necesare conturării copertinei clădirii pentru călători.

Peroanele sunt finalizate până la nivelul asfaltului, iar la nivelul suprastructurii sunt gata burajele, sudurile și nivelările. La linia de contact se montează ancorele, consola pe stâlpi LC și cablul de fibră optică. Copertina liniilor III si 4 – la stația Bârzava – sunt finalizate în proporție de 98,5% și au fost realizate și închiderile arhitectonice la acoperiș.

De asemenea, copertina la liniile 1 si II – tot la stația Bârzava – sunt finalizate în proporție de 98,5%, iar închiderile arhitectonice la acoperiș au fost deja concretizate. Au fost executate și lucrările la pasarela metalică și la structura liftului, în vreme ce tabla cutată a fost montată în proporție de 83%.

Au fost furnizate și materialele necesare închiderilor arhitectonice. Mai mult, au fost redeschise liniile 4 si 5 (Bârzava Veche), s-au demontat liniile 1,II și III și au fost demarate lucrările la instalațiile electrice și la construcția propriu-zisă a peroanelor.

Lucrări în desfășurare la stația Păuliș

Potrivit reprezentanților Astaldi SpA, în dreptul punctului Pasaj 566+212 situația este următoarea: toate pilele și toate culeele sunt finalizate, inclusiv bancheta de cuzineți, cu excepția P1. „La P1 se lucrează la cofrarea banchetei de cuzineți, la umplutura din spatele culeei C2, la grinzile de pe deschiderile C2-P4, P4-P3 și la dala de beton turnată pe C2-P4, P4-P3 si P3-P2.

S-a activat inflexiunea peste podul existent 566+841 (fir I), au fost executați piloții podului 1 (proiectat) și s-au instalat palplanșele. În plus, s-a efectuat demontarea tablierului podului existent”, ne-au mai dezvăluit oficialii Astaldi. În segmentul Bârzava –  Varadia (km 566 – 564+500 – Mureș) continuă lucrările la terasamente (progres 97%), iar la punctul Pod 564+514 toate culeele și pilele sunt finalizate, inclusiv plăcile de rezemare și umpluturile din jurul elementelor din beton armat.

Au fost extrase palplanșele, iar sistemul de lansare este în curs de construire. De asemenea, se toarnă fundațiile în spatele culeei C1 pentru sprijinirea consolei și se montează consola de lansare la capătul tablierului.

La stația Păuliș, lucrările la clădirea destinată călătorilor sunt în desfășurare (a fost finalizată rezistența fundației, au fost montați stâlpii și acoperișul etc.), la linia V fiind finalizate deja acțiunile întreprinse la nivelul suprastructurii.

 

102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest.

120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei.

Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători.

Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara.

160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria.