Sosește în România primul tren electric

România va avea primul tren nou după 20 de ani de când țara noastră nu a mai achiziționat material rulant pentru persoane nou. Este primul tren electric inter-regional dintre cele 37 contractate de Alstom. Acesta va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, şi va ajunge la Curtici sâmbătă seara.

trenuri electrice
SURSA FOTO: Facebook – Ministrul Transporturilor

Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani şi după trecerea a 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric.

„Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România.

Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00”, a declarat, marţi seara, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

Oficialul a precizat că trenul va ajunge în România tractat. Din Curtici vehiculul va pleca spre Bucureşti pe 4 decembrie. După finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar.

„Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a precizat Roşeanu.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia). Acestea vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării.

De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt în număr de 9.

Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

Trenul are 6 vagoane și 350 de locuri

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Fiecare unitate va fi formată din șase vagoane, având o capacitate de 350 de locuri și o podea complet coborâtă. Astfel, se va facilita accesul și pentru pasagerii cu dizabilități. Pe ambele laturi ale vagoanelor intermediare vor fi amplasate câte două uși de acces. Totodată, pentru vagoanele din capete, se va instala o ușă de acces pentru călători pe fiecare parte a vagonului.

Alte dotări ale trenurilor includ un sistem de informare cu instalaţie de sonorizare. Va exista și o instalație de afișare dinamică. Mai mult, fiecare vagon al ramei electrice inter-regionale (RE-IR) va fi echipat cu spații special destinate depozitării bagajelor de dimensiuni mai mari.

Trenurile vor fi echipate și cu un sistem de numărare a numărului de călători, pe bază de senzori de înaltă precizie. Fiecare unitate va include patru toalete ecologice, distribuite în mod egal. Va exista inclusiv o toaletă special amenajată pentru persoanele cu dizabilități.

Designul final, paleta de culori și detalii de finisare vor fi adaptate complet la specificațiile Autorității Contractante în timpul fazei de proiectare.