Evenimentul de lansare a trenului Leon a avut loc în Salonul regal al Gării de Nord. Prezentator a fost neobositul Cristi Brancu. După alocuțiunea președintelui GRAMPET, Gruia Stoica, au mai vorbit Florin Marian Spătaru – Consilier de Stat în cadrul Cancelariei Prim‑Ministrului,  Excelența Sa, dl Katae Takashi – Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Japoniei în România, Lucian Rusu – Senator PNL, Vicepreşedinte al Comisiei pentru transporturi și infrastructură și Dumitru-Dorin Prunariu – Primul și singurul cosmonaut român care a călătorit vreodată în spațiu.

Leon, de la Pașcani la București

„Trăim un moment istoric – nu doar pentru GRAMPET Group și Electroputere VFU Pașcani, ci pentru întreaga industrie feroviară din România. Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare. Împreună, am reușit să demonstrăm că spiritul ingineriei românești nu s-a stins niciodată – a rămas tăcut, așteptând doar momentul în care să strălucească din nou.”, a spus Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group.

Sursa foto: CAPITAL

Pentru Capital, Gruia Stoica a declarat că ”deși din punct de vedere politic, deocamdată situația este încă dificilă, pentru dezvoltarea unor proiecte de tehnologie comparabile cu ceea ce este de top în Europa, este nevoie de implicarea statului”. Președintele GRAMPET ne-a dat drept exemplu compania poloneza PESA, care a devenit un mare producător de material rulant, după ce statul a hotărât să susțină această afacere. E drept, azi, fabrica Pesa ocupă 36 de hectare de teren. Produce o gamă largă de vehicule feroviare, inclusiv locomotive, vagoane de pasageri, rame electrice și automotoare, precum și tramvaie. Întrebat de Capital dacă GRAMPET are în vedere să intre pe segmentul de transport de călători, Gruia Stoica a precizat că deocamdată nu are „în calcul acest lucru”.

Și Dumitru Prunaru a spus pentru Capital că ”astăzi a fost marcat un moment al ingeniozității românești. Un pas decisiv în moblitate făcută cu minți și mâni din România”

Trenul automotor Leon, calitate și confort

Cu peste 30.000 de kilometri de teste parcurși, trenul automotor Leon a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să opereze pe întreg teritoriul Uniunii Europene. Garnitura este compusă din trei vagoane și oferă 145 de locuri, dintre care 11 sunt rezervate clasei VIP, iar 134 clasei a II-a.

Sursa foto: CAPITAL

Garnitura impresionează printr-un design modern și elegant, fiind echipată cu fotolii rabatabile și scaune ergonomice, menite să ofere o experiență de călătorie relaxantă.

Trenul respectă integral standardele europene de siguranță și calitate. Vagoanele sunt fonic izolate pentru un plus de liniște, iar siguranța este asigurată prin sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul în caz de urgență, precum și sisteme audio-vizuale menite să informeze constant pasagerii.

La capitolul confort, „Leon” oferă facilități moderne: spații speciale pentru bagaje voluminoase și biciclete, ferestre panoramice, măsuțe rabatabile, lumini individuale pentru citit, precum și prize de 230V și porturi USB, utile pentru încărcarea dispozitivelor electronice.

Trenul este gândit și pentru a fi accesibil tuturor pasagerilor, inclusiv celor cu mobilitate redusă. Acesta este dotat cu rampe de acces și zone dedicate, contribuind la un transport public mai incluziv.