Primul van Transit Connect va fi donat spitalului din Craiova, iar restul maşinilor din primul lot vor fi vândute în România. Americanii au confirmat că în Bănie va fi produs un nou model de clasă mică, care nu va fi nici Fiesta, nici Ka.

Compania americană Ford a inaugurat, marţi, fabrica de automobile de la Craiova, primul autovehicul fabricat în Oltenia, un model Transit Connect, ieşind de pe liniile de producţie.

0-36967-capital0004ford.jpg„Ford Transit Connect este primul produs care iese de pe linia de ansamblare a acestei uzine. Această versiune a utilitarei se bazează pe modelul care s-a vândut până acum în peste 600.000 de unităţi. Acest prim vehicul va fi donat Spitalului Municipal din Craiova”, a spus directorul general al Ford Europe, John Fleming.

Automobilele din primele loturi sunt doar ansamblate la Craiova, fiind aduse de la o fabrică din Turcia, sub formă de colecţii CKD (Complete Knock Down). Primele maşini produse integral în uzina românească vor ieşi de pe linia de fabricaţie anul viitor, după ce secţiile de caroserii, vopsitorie şi motoare vor fi finalizate şi date în folosinţă.

Oficialul firmei americane a dat de înţeles că nu se teme de criza care ar putea afecta vânzările maşinilor produse la Craiova. „Primul lot va fi trimis dealerilor noştri din România. Producţia ulterioară va fi exportată în ţările central şi est-europene”, a mai spus Fleming. Ford intenţionează să producă la Craiova 300.000 de maşini şi 300.000 de motoare pe an.

UPDATE: Noul model nu va fi nici Fiesta, nici Ka

0-36972-capital0009ford.jpgFleming a confirmat planurile Ford de la Craiova, vehiculate anterior de presă. „S-a anunţat în acest an producţia la Craiova a unui motor mic performant. Acesta va face parte din familia de motoare avansate ale Ford si va duce la o reducere a consumului cu până la 30%, în paralel cu creşterea puterilor şi scăderea emisiilor. Totuşi, detalii suplimentare pe această temă vom oferi la o data ulterioară”, a spus şeful Ford Europe.

„De asemenea, s-a vorbit de producţia în viitorul apropiat a unei maşini de clasă mică despre care nu voi oferi prea multe detalii acum, dar voi spune ca este un proiect foarte important, iar aceasta va fi prima uzină ce va produce acest model, care nu va fi nici Fiesta, nici Ka”, a mai spus Fleming.

Ținta pentru 2009: peste 1.000 de unităţi

0-36965-capital0002ford.jpgPotrivit lui Fleming în acest an vor fi produse la Craiova circa 1.000- 2.000 de unităţi Ford Transit Connect. Acesta nu a dorit să infirme sau să confirme faptul că noul model de clasă mică ce va fi produs la Craiova este un derivat a lui B-Max. Însă, conform declaraţiei directorului uzinei Craiova,Dionisio Campos, acest model va fi în principiu produs numai la Craiova, nu în şi alte uzine ale companiei, şi va fi destinat exportului în pieţe ca Spania sau Italia.

Hans Jurgen Fuchs, purtătorul de cuvânt al Ford Europe, s-a arătat încrezător că uzina din Craiova va funcţiona integral din 2010. 

„Sper că în 2010 uzina Ford din Craiova va fi operaţională din toate punctele de vedere. Însă până atunci se va ocupa de asamblarea componentelor aduse din Turcia”, a declarat acesta.

12.000 de locuri de muncă

0-36966-capital0003ford.jpgFostul premier Călin Popescu Tăriceanu, care este şi presedintele de onoare al APIA,  a spus că lansarea producţiei la fabrica Ford din Craiova reprezintă un punct important pentru economia naţională şi locală. „Prin această fabrică, România va deveni cel mai mare producător auto din Europa de Est”, a mai adăugat Tăriceanu.

„Sunt aproximativ 40 de furnizori pentru Ford care vor să vină la Craiova”, a afirmat, la rândul său, Antonie Solomon, primarul Craiovei. Acesta a mai adăugat că în uzina Ford din România vor munci peste 12.000 de oameni.

UPDATE 2: Băsescu îi mulţumeşte lui Tăriceanu

0-36971-capital0008ford.jpgTraian Băsescu: „Cel mai important lucru, venit odată cu lansarea Ford Transit Connect în România, îl reprezintă transferul de experienţă şi expertiză. Sunt convins că toţi cei care sunteţi aici, veţi deveni o parte importantă a Ford Europa. Ţin să felicit compania Ford pentru investiţia în valoare de 12 milioane de euro, realizată în pregătirea forţei de muncă. De asemenea, sunt convins că solidaritatea muncitorilor şi calitatea managementului vor permite Ford România să devină o companie de mare succes. Vă asigur de tot sprijinul statului român ca această investiţie să se dezvolte, să-şi crească performanţele şi să devină o altă emblemă de succes pentru automobilul românesc. Mulţumesc guvernului Tăriceanu pentru flexibilitatea în negociere şi capacitatea de a răspunde dorinţelor investitorilor”.

UPDATE 3: Ford Craiova va suplimenta personalul angajat în 2011

0-36970-capital0007ford.jpgFleming a mai spus că actuala capacitate a uzinei este suficentă şi nu preconizează o extindere prea curândă a acesteia, iar în 2010 producţia va creşte la circa 20 – 30 mii unităţi. De asemenea, el a mai afirmat că începând cu 2011 va începe supimentarea pesonalului angajat la uzina din Craiova şi, ţinând cont de acest aspect, se poate deduce perioada începerii producţiei de motoare.

Fleming a mai declarat că mai multe detalii cu privire la maşina de clasă mică vor fi oferite anul viitor.  Acesta a mai spus ca începând cu primul trimestru din 2010 speră că toate secţiile uzinei de la Craiova să fie operaţionale, inclusiv vopsitoria, pentru a putea începe producţia efectivă in această uzină, nu doar asamblarea.

0-36968-capital0005ford.jpg 0-36973-capital0010ford.jpg

 

 

 

 

 

DETALII:
Citeşte şi De la Oltcit la Transit Connect.
Citeşte şi Țiriac: „Romcar nu o să moară după venirea Ford în România”.