Acum o sută de ani, Bosch a introdus sistemele electrice în interiorul autovehiculului: un generator lansat în anul 1913 alimenta „Bosch-Licht”, primul sistem de iluminare auto din lume, care reprezintă o altă inovaţie Bosch. În anii care au urmat, generatorul a devenit treptat stația de alimentare a autovehiculului. În prezent, acesta furnizează curent electric unor sisteme ca radioul, geamurile electrice, sistemul de climatizare și sistemele de siguranță precum ESP®-ul. Astăzi, prin Bosch Boost Recuperation System, sistemul electric oferă 10 kW pentru a susține motorul cu ardere internă, asigurând astfel o economie de carburant de 15 procente.

„Bosch transformă generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibilă. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care și-l poate permite oricine”, spune Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administrație al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate și pe o rețea la bord de 48 de V.

Până în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care funcționa preponderent în fundal: un cilindru cenușiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, acționat printr-o curea de către arborele cotit. Totuși, fără generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista ștergătoare pentru conducerea pe timp de ploaie și nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui să fie pornit cu ajutorul unei manivele.

Amestecurile explozive fac loc unei apăsări de buton

În anii de început, generatorul a fost un mijloc pentru atingerea unui scop:  acționat de motor, acesta avea rolul de a genera energia necesară pentru a opera sistemul electric de iluminare al autovehiculului. Anterior, soluția preferată o constituiau lămpile cu carbid, dar drumurile lungi făceau utilizarea acestora obositoare: lămpile trebuiau stinse atunci când șoferii conduceau prin multe orașe. Acest lucru însemna aprinderea din nou a lămpilor cu carbid.

Lucrurile erau mai simple cu sistemul de iluminare auto Bosch, care putea fi pornit și oprit printr-o apăsare de buton. Primele generatoare au fost lansate în anul 1913, împreună cu faruri, regulator și acumulator. Generatorul a devenit o stație de alimentare indispensabilă pentru toți consumatorii electrici care fac astăzi condusul mai sigur și mai confortabil.

Generator pentru „electromobilitate

La o sută de ani de la lansarea farurilor electrice, Bosch ia decizia să facă un pas decisiv în direcţia dezvoltării generatorului: acesta este transformat dintr-un furnizor de energie, într-o parte a sistemului de propulsie al unui hibrid de bază accesibil. „Sistemul Bosch Boost Recuperation System face sistemul de propulsie hibrid economic accesibil și pentru clasa compactă”, declară Dr. Rolf Bulander. În afară de generatorul mai puternic, sistemul include un acumulator litiu-ion de dimensiuni reduse cu o capacitate de 0,25 kWh și o sub-rețea la bord de 48 de V.

Această componentă inovatoare a sistemului de propulsie oferită de Bosch reunește patru funcții în același sistem: recuperare, amplificare, start-stop și rulare cu viteză de croazieră. Economia de carburant care poate fi obținută  este de până la 15 procente, cu posibilitatea de a mai câștiga 10 procente în condițiile reale de funcționare, atunci când autovehiculul rulează cu viteză de croazieră având motorul oprit. Rețeaua de 48 de V de la bord înmagazinează rapid și eficient surplusul de energie generat la frânare în acumulatorul litiu-ion. La cerere, această energie este redirecționată către generator, care funcționează apoi ca un motor suplimentar.