Preţul bumbacului atinge valori istorice. A ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani

„În 2011, am avut nevoie de o şedinţă de rugăciune”, a declarat investitorilor directorul general al Levi Strauss, Chip Bergh, conform informațiilor transmise de cnbc.com

Amintim că ultima dată când preţul bumbacului înregistra astfel de valori s-a întâmplat în luna iulie 2011.

Creşterea istorică a preţurilor bumbacului

De asemenea, Chip Bergh şi-a amintit cum la momentul respectiv tocmai se alăturase retailerului de blugi şi învăţa despre afacerile Levi. Dar se uita şi la creşterea istorică a preţurilor bumbacului. Bumbacul a crescut atunci peste 2 dolari livra, în urma revenirii cererii de textile după criza financiară globale, în timp ce India – un important exportator de bumbac – restricţiona livrările pentru a-şi ajuta partenerii interni.

Preţul unui tricou din bumbac a crescut atunci cu 1,50-2 dolari, în medie, a declarat economistul şef al Federaţiei Naţionale de Vânzare cu amănuntul, Jack Kleinhenz. Consumatorii au simţit impactul, iar profiturile companiilor au fost erodate.

Bergh împărtăşeşte opiniile analiştilor şi experţilor care spun că creşterea actuală a preţului bumbacului va fi mai puţin dăunătoare industriei. Producătorii şi comercianţii cu amănuntul au puterea de a stabili preţurile, iar companiile vor putea transfera costurile mai mari consumatorilor fără a distruge cererea

„Astăzi este o situaţie foarte diferită. Am reuşit să mărim preţurile în ultimele 12 luni. … Am mărit în avans unele preţuri înainte de aceste presiuni inflaţioniste”, a explicat Chip Bergh.

Bumbacul reprezintă aproximativ 20% din costul fabricării unei perechi de blugi Levi’s, a spus directorul financiar, Harmit Singh, fiecare pereche de blugi conţinând aproximativ două kilograme de bumbac.

Datorită calendarului de raportare financiară, Levi este unul dintre primii comercianţi cu amănuntul de articole de îmbrăcăminte care au comentat public despre creşterea preţurilor bumbacului. Alte companii vor raporta rezultatele fiscale din trimestrul trei în următoarele săptămâni.

Va dura ceva timp până când creşterea prețurilor va începe să apară în rezultatele financiare ale retailerilor

Conform analiştilor de la Goldman Sachs, va dura ceva timp până când creşterea costurilor legate de bumbac va începe să apară în rezultatele financiare ale retailerilor, având în vedere momentul achiziţiilor de bumbac.

Trebuie menționat că, în 2011, preţurile bumbacului au crescut la peste 2 dolari livra, ceea ce este cu mult peste nivelul la care se tranzacţionează marfa în prezent. Totuşi, acţiunile comercianţilor de îmbrăcăminte se pot confrunta cu o oarecare presiune pe măsură ce preţurile mai mari vor persista.