În prezent, sunt operaţionale 202 oficii PostCollect în Bucureşti şi în toate judeţele ţării, prin care vor fi procesate şi livrate aproximativ 150.000 de colete. Mai exact, 15.000 de colete vor ajunge, zilnic, timp de 10 zile, la clienţi, prin intermediul Poştei Române, cu ocazia Black Friday.

„Acest produs inovativ ne-a făcut, în doar un an şi jumătate de la lansare, să fim un partener important pentru cel mai mare retailer online, în cea mai solicitantă perioadă de livrări pentru piaţa de curierat. Vom demonstra, în această perioadă, că Poşta Română reprezintă o concurenţă puternică pe segmentul e-commerce,  iar direcţia de dezvoltare a companiei este ascendentă”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române. 

Expediţiile eMAG sunt monitorizate în sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare, până la livrare. Dacă, până în prezent, destinatarii erau avizaţi de către eMAG, printr-un SMS, în momentul în care coletele erau predate Poştei Române, în perioada Black Friday notificarea va veni direct din partea operatorului poştal. Poşta Română va transmite un SMS pentru fiecare colet care va intra in oficiul ales de client. Acesta va conţine: numărul AWB al trimiterii, numărul şi programul oficiului poştal, precum şi suma de plată ramburs. Din totalul celor 202 oficii poştale în care funcţionează serviciul PostCollect, toate unităţile au ghişee special dedicate acestui serviciu, program extins – seara şi în weekend, iar 70 de oficii poştale au program de lucru cu publicul şi sâmbăta. Totodată, Poşta Română vine în sprijinul clienţilor din Bucureşti cu un program prelungit, în toate cele 33 de oficii PostCollect, în zilele de duminică (20 şi 27 noiembrie), în intervalul orar 09.00 – 13.00. 

„Având în vedere acoperirea pe care Poşta Română o are la nivel naţional, extinderea parteneriatului dintre aceasta şi eMAG duce la un serviciu mai bun oferit clienţilor noştri. Poşta Română are capacitatea să ofere livrare de calitate într-o perioadă foarte aglomerată, aşa cum este cea de după Black Friday”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

În cadrul serviciului PostCollect, operatorul naţional de servicii poştale preia, sortează şi livrează coletele partenerului la sediul subunităţilor poştale participante, în funcţie de alegerea clientului. Aceasta poate fi făcută printr-un singur click, pe site-ul retailerului. Livrarea coletelor se face la sediul oficiilor poştale prin intermediul ghişeelor dedicate şi vizibil semnalizate, clientul având opţiunea deschiderii coletului pentru verificarea conţinutului. Conform contractului încheiat, Poşta Română poate păstra coletele avizate în oficiile poştale timp de 4 zile calendaristice, de la data sosirii în unitate.

Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează. Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi. 

Te-ar putea interesa și: