Aventura antreprenorială a lui Vlad a început acum mai bine de zece ani, în timp ce era elev de liceu şi a făcut prima sa investiţie – un cal pentru care a plătit 500 de euro. „În liceu, cred că aveam aproape 17 ani, am plecat vara să muncesc într-o uzină din Franţa, iar la sfârşitul stagiului m-am întors cu 500 de euro în buzunar, economiile de-o vară. Nu eram foarte tentat de plăcerile vieţii adolescentine – gadget-uri, telefoane sau parfumuri, aşa că nu i-am cheltuit. Un văr de-al tatei, mare pasionat de cai din tată-n fiu, voia să vândă un cal foarte frumos, iar preţul pe care îl cerea era 500 de euro. Nu am stat prea mult pe gânduri şi l-am cumpărat“, îşi aduce aminte tânărul antreprenor. La momentul respectiv, nu le-a spus părinţilor despre achiziţia sa, şi l-a rugat pe vărul său să-i adăpostească calul.

După câteva luni, în care toţi banii pe care îi câştiga se duceau pe suplimente şi fân, şi-a dat seama cât de adevărat era proverbul francez: „Caii te pot face milionar fără probleme, doar dacă ai fost miliardar înainte“. După ce a intrat la facultate, nu a ratat ocazia şi a mai cumpărat două exemplare. „Eram proprietarul a trei cai, vărul meu avea şi el alţi trei, eram mai ceva ca primarul din localitate, el avea doar doi cai. Împreună cu vărul meu, ne-am spus că trebuie să găsim un loc potrivit pentru un centru de călărie“, povesteşte Vlad. Aşadar, timp de câteva luni, tânărul împreună cu fratele şi vărul său au pornit în căutarea unui loc potrivit pentru un centru de echitaţie. Până la urmă, au ajuns în comuna Vârfu Câmpului, din județul Botoșani, la 20 de kilometri distanţă de Suceava.

Un vis ce a prins viaţă în 7 ani

Pe 1 mai 2007, a început construcţia a ceea ce este acum Centrul Cai de Vis. Iniţial, construcţia trebuia să fie un grajd pentru cai, însă a schimbat planurile astfel încât, azi are o fermă agroturistică în adevăratul sens al cuvântului: cu locuri de cazare, capre, vaci, şi tot ce ai putea găsi într-o gospodărie adevărată. Tot ceea ce se consumă în pensiune este produs în cadrul complexului, inclusiv făina cu care face pâinea.

„Centrul Cai de Vis a crescut rapid, pentru că l-am gândit puţin diferit faţă de modelul obişnuit al unei pensiuni agroturistice, chiar dacă facilităţile şi serviciile oferite sunt recunoscute cu trei margarete. Proiectul a fost gândit mai mult ca un spaţiu familial, prietenos, relaxant – o casă de oaspeţi, călduroasă în care să te simţi efectiv ca acasă“, a explicat tânărul antreprenor. În mod frecvent, botoşăneanul primeşte grupuri a câte 10-15 persoane, prieteni sau familii, care doresc să uite de aglomeraţia urbană câteva zile şi caută un spaţiu în care să se simtă bine şi să se bucure de lucrurile simple. În acelaşi timp, poate găzdui şi organiza şi evenimente mari, de până la 300 de persoane.

În opinia lui Vlad, centrul este mai mult decât o pensiune. Este un spaţiu de recreere şi, în acelaşi timp, un spaţiu pentru evenimente din zona culturală. Astfel, pe lângă tot ceea ce ţine de cai şi echitaţie – cursuri, plimbări prin împrejurimi, aici mai sunt organizate şi concursuri sportive, spectacole artistice, tabere de creaţie, evenimente la care invită şi personalităţi din diferite domenii.

 „Ne-am dezvoltat de la an la an, astfel că acum avem 14 cai care sunt la dispoziţia oaspeţilor amatori de echitaţie sau de plimbări în natură cu caleaşca sau cu sania. Preţurile sunt de aproximativ 170 de lei de persoană, şi sunt incluse servicii all-inclusive şi o şedinţă de echitaţie bonus“, a completat Vlad.

În ceea ce priveşte investiţiile în Centrul Cai de Vis, proprietarul ne-a spus că în ultimii șapte ani a direcţionat peste 1,5 milioane de euro. În continuare, acesta vrea să mai acceseze fonduri europene de 500.000 de euro, pentru a putea construi un manej acoperit, unde se vor putea desfăşura activităţi de echitaţie indiferent de vremea de afară.

Cifra de afaceri furnizată de Centrul Cai de Vis este de aproximativ 150.000 de euro anual. „Estimările pentru anii următori sunt de creştere, ne dorim o creştere organică, sănătoasă care să se bazeze, în principal, pe diversificarea activităţilor, satisfacţia oaspeţilor care ne calcă pragul şi un raport optim calitate-preţ. Nu ne propunem cifre nerealiste, mai ales când suntem parte dintr-un mediu de afaceri care funcţionează într-un context economic destul de imprevizibil“, a conchis tânărul antreprenorul.