Povestea a început cu adevărat în 1948, când doi fraţi Dic şi Mac McDonald au deschis un restaurant care avea la bază o linie de asamblare a produselor. Servirea era rapidă, meniul era limitat la 9 articole, scopul fiind acela de a vinde cât mai mulți hamburgeri de 15 centi, milkshake-uri și pungi de cartofi prajiti.

Succesul lor l-a atras pe Ray Kroc, un vânzător care a fost uimit de cererea enormă a băieţilor de aparate pentru milkshake-uri.

În timp ce fratii McDonald erau multumiți de succesul lor, Kroc avea planuri mai mari pentru această afacere. El a semnat un acord de franciză cu cei doi frați în 1954 și, până la sfarșitul deceniului respectiv, a deschis nu mai puțin de 100 de restaurante. Anii ’60 au însemnat o rapidă expansiune pentru McDonald’s. Publicitatea era răspândită peste tot: pe panouri stradare, în reviste, la televizor. În anii ce urmează Kroc depășește granițele țării și deschide restaurante McDonald’s în Canada și Puerto Rico. Extinde spațial din interiorul restaurantelor, apare logo-ul și mascota firmei, Ronald McDonald.

La 10 ani de la începerea colaborării cu fratii McDonald, Kroc reușește să cumpere întreaga afacere de la ei. Face o oferta publică de acțiuni, căutând astfel asociați puternici pentru a putea dezvolta tot mai mult aceasta afacere. Până în 1969 reușește să deschidă peste 1500 de restaurante, care vindea un total de 3,5 milioane de hamburgeri în fiecare zi. McDonald a democratizat stilul de a manca in oras, oferind locatii neintimidante și, în același timp, accesibile, afirma Steve Anderson, presedinte si CEO al Asociatiei Nationale a Restaurantelor.Când a aparut McDonald’s pentru prima oara în oraș, mai erau cateva restaurante, dar erau genul de locuri în care s-ar fi dus doar avocatii și doctorii pentru a cina in familie…

Un pas important a fost ruperea barierei socio-economice, o dată cu acceptarea femeilor pe piata muncii. După depașirea acestui prag, McDonald’s a început sa își îndreptre atenția asupra copiilor. A creat reclame speciale pentru copiii, a imbunatatit meniul introducand faimosul „Happy Meal” și bineînteles locurile de joaca din apropierea restaurantelor au inceput să fie nelipsite.

.Afacerea a continuat și a prosperat datorită modului în care au stiut să se adapteze vremurilor și cerințelor societații. Atunci cand oamenii au început să fie preocupati de mediul înconjurator, McDonald’s a început să recicleze miliardele de ambalaje pe care le fabricau pentru produsele lor. Când oamenii au devenit îngrijorați cu privire la greutate și mâncare nesănătoasă, McDonald’s a venit cu alternative de meniuri și mâncare sănătoasă.

Dar ce se întampla în prezent în România?..Începând cu anul 2016 McDonald’s e parte a companiei și a familiei Premier Capital care e si partenerul pentru dezvoltare a restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania si Malta. Premier Capital operează 131 de restaurante în zone de top, mai mult de jumătate dintre ele fiind cu McDrive și numeroase cafenele McCafe. În România, McDonald’s este lider al pieţei restaurantelor, cu 67 de restaurante în 21 de oraşe. Până în prezent, McDonald’s a investit peste 700 de milioane de lei în România, are 4.000 de angajaţi şi primeşte zilnic peste 180.000 clienţi. În 2015 a fost desemnat cel mai bun angajator pentru al doilea an consecutiv, conform AON Hewitt România.