Maşinile de lux se vând greu, uneori eforturile depuse pentru încheierea unui contract fiind de zece ori mai mari decât în trecut, iar companiile dispuse să asigure aceste unităţi sunt tot mai puţine, a declarat Adrian Pascu, directorul mărcilor Porsche, Bentley şi Lamborghini pe piaţa românească.

„Pot să spun că pentru o vânzare lucrăm de zece ori mai mult în această perioadă decât în trecut. Avem clienţi cu care vorbim din ianuarie, de exemplu”, a declarat reprezentantul local al mărcilor Lamborghini, Bentley şi Porsche, citat de Mediafax.

Pascu a explicat că dificultăţile sunt accentuate de asigurători, de bănci şi de firmele de leasing.

„Sunt destul de puţini asigurători dispuşi să asigure maşini foarte scumpe. Nu vreau să dau nume, dar pot să spun că doar cele mai mari companii mai asigură maşini de lux în prezent. De asemenea, sunt puţine instituţii financiare care vor să finanţeze un asemenea automobil, în această perioadă. Noi avem noroc cu divizia Porsche Leasing, care ne ajută cât de mult pot”, a arătat oficialul Porsche România.

El a spus că potenţialii clienţi de maşini de lux sunt rezervaţi în a achiziţiona un automobil scump întrucât evoluţia economiei este imprevizibilă şi mediul de afaceri s-a deteriorat.

„Discuţiile cu clienţii au ajuns foarte în detaliu şi foarte stufoase. Unii sunt rezervaţi, alţii nu pot obţine finanţare. Discutăm acum mult mai mult despre finanţări şi mai puţin despre maşină. În trecut nu era aşa”, a declarat Pascu.

SURSA: Mediafax

Citiţi în revista Capital din această săptămână un articol despre piaţa maşinilor premium şi planurile brand-managerului Infiniti, cea mai nouă marcă de lux de pe piaţa autohtonă.