Negocierile cu partea română vor fi purtate de ministrul bulgar al transporturilor, Ivailo Moskovski, informează biroul de presă al guvernului.

Proiectul prevede ca cele două ţări să deţină cote părţi egale în societatea mixtă care se va ocupa de exploatarea şi întreţinerea podului şi a infrastructurii aferente pe cele două maluri ale Dunării. Urmează să fie stabilit prin negocieri unde va fi înregistrată societatea, locul sediului central, valoarea lui şi modul în care fiecare stat îşi va recupera investiţiile făcute în pod. Se aşteaptă ca negocierile şi formalităţile administrative în legătură cu înfiinţarea societăţii să fie finalizate până la sfârşitul anului 2012 şi aceasta să înceapă să administreze proiectul în anul 2013.

Podul Calafat-Vidin urmează să fie finalizat la sfârşitul anului 2012. Acesta va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Ministrul bulgar al transporturilor, Ivailo Moskovski, a anunţat la sfârşitul lunii octombrie că valoarea totală a construcţiei va creşte cu 27 milioane de euro.

Înainte de creşterea anunţată de ministrul Moskovski, costul construcţiei podului se ridica la peste 225 de milioane de euro, din care 70 de milioane sunt asigurate prin programul ISPA, grant al Fondului de Coeziune, iar alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europeană de Investiţii sub formă de împrumut. Vor mai veni bani din bugetul de stat al Bulgariei (60 de milioane de euro), de la banca germană de dezvoltare Kreditanstalt fur Wiederaufbau (două milioane de euro) şi 18 milioane sub formă de împrumut. Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA, cu 34 de milioane de euro, şi de bugetul de stat al României, cu 33 de milioane de euro.