Comandantul de bord Igor Deldiujov, şeful sindicatului piloţilor de la aeroportul Moscova-Şeremetievo, a fost concediat pentru că a apelat la un al treilea pilot într-o cursă dus-întors Moscova-Tokyo. El a câştigat recent procesul intentat companiei, care a fost obligată să-l reangajeze.

Într-un interviu publicat în cotidianul Novîie Izvestia, Deldiujov povesteşte că Aeroflot trece, în pontajele sale, un număr mai mic de ore de zbor pentru cursele lung curier pentru a nu fi obligată să aibă un al treilea pilot la bord.

"Timpul mediu al unui zbor Tokyo-Moscova este de 10h45. Aeroflot scrie în orarul său 10h20. Dacă adăugăm pregătirea înainte de zbor şi jumătatea de oră de activităţi după cursă, timpul total de lucru este de 11h50", afirmă pilotul, precizând că, dacă se ia în calcul durata reală a zborului, timpul total urcă la 12h15.

Un ordin din 2005 al Ministerului Transporturilor stabileşte însă că piloţii pot lucra maximum 12 ore. "Compania economiseşte zeci de milioane de ruble anual la un zbor zilnic, cu preţul riscurilor pentru securitatea pasagerilor şi sănătatea piloţilor", mai spune Deldiujov, subliniind pericolele implicate de oboseală acumulată de echipaje.

Contactată de AFP, compania aeriană nu a comentat deocamdată aceste acuzaţii.

Rusia a înregistrat în ultimii ani o serie neagră de accidente aviatice. În urma lor, autorităţile au ordonat casarea celor mai vechi aparate de concepţie sovietică şi verificarea numeroaselor companii aeriene înregistrate în ţară.