Piața imobiliară locală este în continuă transformare, iar volumul tranzacțiilor a crescut constant în intervalul 2020-2021. De-a lungul anului trecut s-au vândut cu 16% mai multe apartamente decât în anul precedent.

Conform ANCPI, au fost vândute 183.000 de apartamente, cu o valoare totală de 12 miliarde de euro, iar 30% din tranzacții au vizat doar Bucureștiul.

În prezent, achiziția unei proprietăți în România este o alegere oportună și profitabilă. Conform celui mai recent raport al European Systemic Risk Board (ESRB), media prețului pe metru pătrat de construcție este în Europa mult superioară față de media prețului din România pentru aceeași suprafață.

Cu câte salarii medii îți poți achiziționa o locuință?

Totodată, la momentul actual, este mult mai accesibil pentru români să cumpere un apartament. Cu valoarea a 104 salarii medii pe economie, în prezent se poate achiziționa o locuință în România, în timp ce în 2008 erau necesare 393 de salarii.

În 2022 se va menține trendul dinamic al pieței imobiliare, care a caracterizat și anul precedent având în vedere rata inflației prognozată pentru anul acesta, dar și creșterea nivelului depozitelor bancare. Toate aceste elemente vor menține cererea ridicată, atât pentru locuințe de uz personal, cât și pentru achiziții în scop investițional.

Imobilele care se află în topul numărului de tranzacții în 2021 sunt cele din segmentul rezidențial. Piața rezidențială nouă iese în evidență cu un avans de 12% față de anul precedent. De asemenea, activitatea intensă a dezvoltatorilor pe teritoriul României s-a remarcat din plin anul trecut. România ocupă locul 2 în topul european, după Austria, în privința numărului de locuințe care au început să fie construite.

Unde sunt cele mai mari prețuri?

În ceea ce privește clasamentul național al marilor orașe ca prețuri ale apartamentelor, Cluj-Napoca rămâne pe prima poziție, cu o medie de 1.960 euro pe metru pătrat, la o distanță semnificativă de București, care înregistrează 1.630 euro pe metru pătrat.

Anul 2021 a adus rezultate foarte bune și pentru Nordis Group, care și-a continuat, în ritm accelerat, evoluția pozitivă din ultimii ani. Dacă, în 2019, volumul total al vânzărilor se situa în jurul cifrei de 24 milioane de euro, în 2021 acesta a ajuns la aproximativ 80 de milioane de euro.

Se remarcă, pe acest fond, creșterea interesului potențialilor clienți pentru achiziționarea de locuințe de vacanță, dar și creșterea optimismului de cumpărare la nivelul populației. Nordis Group are în prezent 4 șantiere în lucru, acestea reprezentând ansambluri și imobile poziționate în zone cu potențial turistic foarte ridicat, precum Mamaia, Sinaia, Brașov, dar și în București.

Proprietățile premium rămân în preferințele românilor ca modalitate de investiție, iar cifrele o demonstrează: cea mai mare investiție a unui singur client în ansamblurile Nordis, realizată în anul 2021, depășește 6 milioane de lei.

Tendința tot mai întâlnită de a investi în imobiliare la nivel național, precum și proiectele pe care le dezvoltă Nordis Group – care includ servicii și facilități premium, precum zonă SPA generoasă, piscină infinity, localizare ideală în zone turistice foarte ofertante, confortul serviciilor de hotel de 5 stele disponibile pentru casele de vacanță – vor influența în mod substanțial stabilirea unei dinamici pozitive și corecte a pieței, inclusiv în privința evoluției prețurilor.