Accesarea internetului de pe telefonul mobil pare a fi proporţională cu incidenţa telefoanelor inteligente. Acest grup progresiv de consumatori stârneşte interesul retailerilor, deoarece deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă 31% dintre persoanele care fac cumpărături online. Acestea sunt principalele concluzii ale  CEE Telco Industry Report 2011, un studiu internaţional derulat în 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, printre care și România, pe un eşantion total de peste 15.000 respondenţi.
Smartphone-urile sunt departe de a fi exclusiv destinate bărbaţilor
Numărul bărbaţilor care deţin telefoane inteligente depăşeşte cu puţin (3%) numărul femeilor. Totuşi, aceasta nu înseamnă că aceste gadget-uri sunt preponderent destinate bărbaţilor. În ţări precum Lituania, Letonia şi Rusia, proporţia bărbaţilor şi a femeilor care deţin smartphone-uri este comparabilă. Totuşi, în Slovenia şi în Cehia, telefoanele inteligente sunt mai degrabă deţinute de bărbaţi.
Deţinătorii de smartphone – un target progresiv
Deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un target atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare în comparaţie cu deţinătorii de telefoane clasice. În contrast cu aceştia, deţinătorii de smartphone sunt mai activi în accesarea internetului de pe telefonul mobil şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi cumpărăturile online sau internet banking.
Totodată, 75% dintre deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane. În general, mai puţin de 20% dintre utilizatorii de internet din această regiune a Europei fac cumpărături online. În  Cehia, unde achiziţiile online  sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populaţia online caută chilipiruri.
Slovacia şi Slovenia sunt de asemenea lideri în regiune în privinţa cumpărăturilor online. În acelaşi timp, există loc de dezvoltare pe această zonă în ţări precum Turcia, Ucraina şi Kazahstan, ţări cu o utilizare timidă a cumpărăturilor online.