Uzinele Dacia şi Ford au produs în primele trei luni din 2022 un volum total de 136.301 de autoturisme, cu 15,7% mai multe decât în perioada similară din 2021, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Din numărul total, 75.437 maşini au fost fabricate la Automobile Dacia, în creştere cu 17,7%, iar 60.864 la Ford Craiova, cu 13,3% mai multe decât în ianuarie-martie 2021.

In luna martie 2022, au fost produse în România un număr de 57.019 autoturisme, un avans de 42.6% faţă de luna martie 2021, respectiv 39.986 unităţi.

Industria auto a fost puternic lovită în ultimul an

Dintre acestea, 34.743 maşini au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni (+44%) şi 22.276 unitati au fost produse de uzina Ford de la Craiova (+40%).

Industria auto a fost puternic lovită în ultimul an atât de criza microcipurilor, cât şi de scumpirea energiei şi dublarea unor materii prime precum oţelul.

Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) în 2021 s-au produs aproape 421.000 de maşini, în scădere cu 4% faţă de 2020.

Anunțul făcut de Dacia în urmă cu puțin timp

Trebuie spus că, în martie 2022, s-a făcut anunțul că primul SUV compact al Dacia, Bigster, ce ar urma să fie lansat în 2025 ar putea fi produs în România, la fabrica de la Mioveni.

Miza uzinei Dacia de la Mioveni este aceea de a atrage în producţie viito­rul Bigster, primul SUV com­pact al gamei con­struc­torului autohton care va fi lansat în 2025. Până atunci capa­citatea rămâne afec­tată de lipsa compo­nen­telor electronice.

„Tot sistemul de producţie pentru aceas­tă decadă este în dis­cuţie. Totul era clar la fi­nal de 2021, au mai intervenit factori geo­po­litici şi decizia finală nu s-a luat, dar este foar­te posibil să fie produs în România. Din punctul de vedere al ingineriei el este deja în România“, a declarat atunci, Mihai Bordeanu, di­rec­torul general al Automobile Dacia, pentru ZF, potrivit Mediafax.

Proiect major al celor de la Dacia

Bigster a fost prezentat în ianuarie 2021 ca parte a proiectului Renaulution al lui Luca de Meo, pentru relansarea Grupului Re­nault şi face parte din urcarea în gamă atât a Renault cât şi Dacia dinspre clasa mică, spre segmentul compact. Următorul pas îl reprezintă alinie­rea ga­mei la normele Euro 7, care vor intra teo­retic în vigoare în 2025, dar pentru care nu există încă date exacte, ci doar estimări.

„Avem câteva direcţii pentru Euro 7 şi vom respecta normele de po­luare, dar ci­fre­le oficiale nu le avem în acest moment. Noi avem ac­ces la tehnologiile Renault şi acest lu­cru ne ajută. Noi puteam lansa un mo­del Dacia hibrid mult mai repede, dar am decis să îl lansăm în primul trimestru din 2023 şi va fi full-hybrid. Vom avea toată gama elec­trică la Dacia, dar nu ştim dacă viitorul model din 2026 va fi produs în România“, a explicat Mihai Bordeanu.