Petre Daea spune că România nu poate accepta interzicerea transportului pe durată lungă a animalelor

Mai precis, ministrul a declarat luni, la Bruxelles, că țara noastră este al doilea mare crescător de oi din Uniunea Europeană şi un important exportator către ţări terţe. În acest context, activitatea de transport a animalelor joacă un rol important, iar orice modificare legislativă trebuie să ţină seama de realităţile existente.

„România este al doilea mare crescător de oi din Uniunea Europeană şi un important exportator către ţări terţe, acesta făcându-se în principal pe cale navală. De aceea, activitatea de transport al animalelor joacă un rol important. Orice modificare legislativă trebuie să ţină seama de realităţile existente.

Ne alăturăm schimbărilor care sunt menite să crească bunăstarea animalelor, cu asigurarea competitivităţii pe piaţă unică şi internaţională, cu menţinerea pieţelor pentru export. Revizuirea nu trebuie să limiteze anumite tipuri de transport. Nu putem accepta interzicerea transportului pe durată lungă a animalelor”, a declarat Petre Daea.

România va continua să susţină interesele legitime ale fermierilor

De asemenea, ministrul Agriculturii a spus și că România va continua să susţină interesele legitime ale fermierilor, care fac eforturi deosebite pentru valorificarea producţiei pe pieţele tradiţionale.

„Cererea are un specific anume, pe care nu-l putem schimba prin modificări legislative”, a mai spus Petre Daea.

Autoritățile europene au cerut reducerea duratei călătoriilor pentru animale

Amintim că anunțul ministrului a venit după ce Comisia de anchetă a Parlamentului European a găsit cazuri de neîndeplinire sistematică a aplicării reglementărilor existente privind protecţia animalelor în timpul transportului şi a făcut recomandări pentru revizuirea reglementărilor, care sunt aşteptate în 2023.

În acest context, autoritățile europene au cerut reducerea duratei călătoriilor, la opt ore pentru animalele care urmează să fie sacrificate şi la patru ore pentru animalele păstrate pentru producţia de lapte sau ouă sau reproducţie, precum şi o protecţie mai bună pentru animalele tinere sau gestante.

În loc de plafonul de 10 zile, animalele neînţărcate nu ar trebui transportate înainte de a avea cinci săptămâni, iar limita pentru animalele gestante ar trebui să fie de două treimi din sarcină (90% în prezent), conform unui comunicat publicat pe site-ul Parlamentului European.