Rezultatele cercetării arată că trei din cinci persoane (59%), aflate în funcţii importante într-o companie, declară că încearcă să se conecteze cât mai rapid posibil, în momentul în care ajung la destinaţie, întrucât cei de la birou se aşteaptă că ei să rămână conectaţi tot timpul. 

În plus, aproape jumătate (48%) dintre managerii de vârf şi 43% dintre ceilalţi manageri folosesc reţele Wi-Fi publice pentru a se conecta cu dispozitivele de serviciu, atunci când se află în străinătate. Cel puţin două persoane din cinci (44%, respectiv 40%) folosesc Wi-Fi pentru a transmite email-uri de serviciu, cu documente anexate care conţin informaţii delicate sau confidenţiale. 

Conform studiului, unul dintre motivele pentru care aceştia procedează astfel este presupunerea că dispozitivele de serviciu sunt mai sigure decât cele folosite în scop personal, indiferent de locurile unde sunt conectate la Internet. În acest sens, două persoane din cinci (41%) se aşteaptă ca angajatorii lor să fi stabilit măsuri complexe de securitate, în timp ce aproape jumătate dintre cei chestionaţi (47%) consideră că, dacă angajatorii vor trimite o parte din personal în străinătate, trebuie să accepte orice riscuri de securitate aferente. 

În acelaşi timp, 20% dintre cei care ocupă funcţii importante într-o companie recunosc că au folosit dispozitivele de serviciu pentru a accesa site-uri cu informaţii delicate, prin intermediul unei reţele Wi-Fi, comparativ cu media de 12%. De asemenea, 27% dintre aceştia au procedat la fel pentru serviciile de online banking, faţă de media de 16%. 

Potrivit sursei citate, o persoană din cinci a fost în vizorul infracţionalităţii cibernetice în timp ce se află în afara ţării, iar în cazul personalului din managementul de vârf procentajul creşte la aproape o treime (31%). 

În cadrul raportului Kaspersky Lab au fost chestionate 11.850 de persoane din Europa, Rusia, America Latină, Asia Pacific şi SUA. 

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, cu un portofoliu de peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii client. 

SURSA: Agerpres