‘După patru ani de criză, când am suspendat cardurile de credit, am reluat activitatea în 2013 şi am vândut mai mult de 4.000 de carduri şi sunt foarte satisfăcut de aceasta’, a spus Diosi, care a prezentat activitatea băncii la 12 luni. Potrivit acestuia, banca a înregistrat o creştere de 15% şi la depozite, chiar dacă dobânzile oferite sunt mici, însă a subliniat că ‘OTP Bank informează corect clienţii în legătură cu condiţiile de bonificaţie la depozite’. ‘Piaţa de depozite nu este atât de transparentă ca piaţa de credite. Se vorbeşte foarte puţin despre dobânzi. Sunt foarte revoltat când aud la radio, în maşină, că băncile au o ofertă foarte bună la depozite, de 3%, dar nu spune nimeni cât este şi dobânda anuală efectivă, că după costuri rămâne o dobândă de 1%. Vorbim foarte mult despre credite, dar spunem foarte puţin despre depozite şi acesta este un pericol foarte mare pentru clienţi.
De asemenea, nu se explică faptul că este bine să fie făcute plasamente în fonduri de investiţii. Eu, personal, am 80% din depunerile mele plasate în fonduri de investiţii, unde randamentele sunt mai mari’, a subliniat Laszlo Diosi. În ceea ce priveşte serviciul de private banking al OTP Bank România, preşedintele băncii a precizat că aceasta are mai mult de 300 de clienţi, cu averi în administrare de peste 50.000 de euro, însă, în general, în Europa de Est nu este înţeles corect conceptul de private banking. ‘În Europa de Est, când vorbeşti de private banking, se înţelege doar să se dea dobânzi mari la depozite şi să se perceapă dobânzi mici la credite. Acesta nu este private banking’, a adăugat Diosi.
Sursa: Agerpres