13-601-cinci.jpgPraktiker, retailer german de tip „do-it-yourself“, pentru că a deschis al treilea magazin în Bucureşti. Valorarea investiţiei se ridică la opt milioane de euro. Centrul comercial este cea de-a 15-a locaţie Praktiker pe piaţa românească. Pe 1 decembrie, compania a deschis magazine la Satu-Mare şi Brăila. Valoarea totală a investiţiilor derulate de retailerul german pe piaţa românească se ridică la 140 milioane de euro. Vânzările Praktiker România au ajuns, în primele nouă luni ale acestui an, la 106,3 milioane de euro.

13-602-patru.jpgEcomaster, firmă din cadrul grupului Rompetrol, pentru că a investit 6,3 milioane de dolari într-o staţie de epurare a apei uzate de la rafinăria Petromidia. Investiţia conduce la creşterea capacităţii de epurare a apei de la 70% la 95%. Staţia tratează şi apele uzate provenite de la Rompetrol Petrochemicals, centrala termoelectrică Midia, Petromar şi apele menajere din oraşul Năvodari. Ecomaster are peste peste 300 de clienţi şi o reţea naţională de colectare a deşeurilor şi uleiurilor uzate.

13-603-trei.jpgCosmote România, operator de telefonie mobilă, pentru că a împlinit un an  pe piaţa românească. Compania are acum o acoperire de 95% la nivelul populaţiei şi 550 de centre de distribuţie. La sfârşitul lunii septembrie, numărul utilizatorilor Cosmote era de peste 600 de mii, iar până la sfârşitul acestui an firma estimează peste un milion de clienţi. Cosmote face parte din grupul elen OTE, care deţine 75% din acţiuni, restul de acţiuni fiind controlate de Romtelecom.

13-604-doi.jpgTudor Giurgiu, regizor, pentru că filmul său „Legături bolnăvicioase“ a câştigat Marele Premiu al Juriului la cea de-a XIX-a ediţie a festivalului Imagine Nation – Montreal International LGBT Film Festival. Este cel de-al doilea premiu important câştigat de filmul lui Giurgiu în ultimele două luni. În octombrie, la Festivalul International de la Pecs (Ungaria), Ioana Barbu a fost desemnată „cea mai bună actriţă“ pentru rolul său de debut din acest film. „Legături bolnăvicioase“ a înregistrat în România peste 23.000 de spectatori.

13-605-unui.jpgItsy Bitsy, post de radio pentru copii, pentru că a împlinit un an de la apariţie. Itsy Bitsy este singura iniţiativă de acest gen din România, fiind gândită ca un suport de educaţie alternativă pentru copii. Radioul se adresează copiilor între trei şi zece ani şi se poate recepţiona până în prezent doar în Bucureşti. Acţionarii postului sunt Nadia Tătaru (care deţine 90% din acţiunile On Air Studio, societatea ce deţine licenţa) şi Felix Tătaru (10%), directorul agenţiei de publicitate GMP.