Una dintre cele mai eficiente metode a câştiga bani este aceea de a nu-i cheltui pe cei pe care-i ai deja, este filosofia omului de afaceri aflat în mijlocul crizei, motiv pentru care cei de la entrepreneur.com au identificat 10 „guri de canal” pe unde se scurg inutil bani din companie, bani care ar putea fi păstraţi fără ca afacerea să fie afectată.

Companiile tind să cheltuiască mulţi bani, pe lucruri aparent importante, dar care în esenţă sunt inutile. Atunci când eşti la începutul business-ului, trebuie să fii foarte atent cu banii, spun oamenii de afaceri. Astfel, înainte să semnaţi o factură mai gândiţi-vă odată înainte punându-vă întrebarea: „La ce îmi este util pentru afacere?”

1.  Logo-uri customizate, embleme la modă. Te fac să te simţi ca un om de afaceri dar nu îţi aduc bani. Sunt mulţi oameni de afaceri care plătesc agenţi de creaţie care să le facă un design interesant, însă specialiştii recomandă ca partea aceasta să fie realizată de software-urile gratuite care se găsesc pe internet, care au template-uri incluse.

2. Birouri scumpe. Este adevărat că nu e normal să ai biroul în bucătărie, însă cu excepţia cazului în care ai nevoie de un birou mai atrăgător în care să ai întâlnirile cu clienţii, specialiştii îţi recomandă să nu investeşti foarte mult în mobilierul companiei.

3. Maşinile companiei. O maşină de lux pe care o cumperi pentru companie, nu te face un businessman mai bun, dar în mod sigur te face mai sărac. Mai mult, ai grijă ca în momentul în care faci călătorii de afaceri, cheltuielile să nu fie foarte mari.

4. Site-uri scumpe.  Există de multe ori tendinţa ca în momentul în care cineva începe o afacere să investească foarte mult în promovarea online, băgând foarte mulţi bani în site-uri complicate, cu foarte multe opţiuni, unele inutile, greu de utilizat şi cu o interfaţă complicată. Este suficient un site ieftin, dar care să fie util.

5. Consultanţii. De multe ori, un consultant nu face altceva decît să-şi spună cât e ceasul. Dacă nu faci afaceri într-un domeniu pur ştiinţific, nu apela la firme de consultanţă pentru că aceştia îţi vor spune ce deja cunoşti deja.

6. Nu cheltui bani cu experimentele de promovare, mai ales cele scumpe. Există unele firme de promovare care vin să-ţi propună proiecte inovatoare, care adesea sunt destul de scumpe şi despre a căror eficienţă nu ştie nimeni nimic. Astel că poţi să le spui să te sune doar în momentul în care îţi pot dovedi eficienţa acestora şi lasă experimentele costisitoare în grija altora.

7. Nu începe o afacere doar pentru că prietenilor tăi le place ideea. Înainte de a începe să investeşti într-o idee de afacere, este bine să nu te entuziasmezi foarte repede. Este bine să testezi piaţa şi să te uiţi pe nişte studii de piaţă ca să vezi dacă ideea de afaceri e într-adevăr bună şi dacă da, unde şi cum o poţi dezvolta.

8. Produsele nu vând, marketingul da.  Un adevăr destul de trist: un marketing bun bate un produs bun. Astfel că este foarte important să ştii cum şi unde să te promovezi, astfel încât mesajul tău să ajungă cât mai aproape de clientul direct. Există metode de promovare ineficiente şi scumpe, care nu fac decât să-ţi năruie afacerea. Încearcă să te gândeşti cât mai mult la profilul clientului tău şi să-ţi adaptezi mesajul la cerinţele şi nevoile lui.