Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Obiectiv Microsoft: 500 de angajați în România în următorii doi ani

Autor: | | 7 Comentarii | 3154 Vizualizari

După un an de stagnare, Microsoft își ia avânt pentru o nouă perioadă de creștere a veniturilor, dar și pentru creșterea numărului de angajați din centrele de suport tehnic și dezvoltare din țară

Contractele guvernamentale, produsele pentru consumatori şi cloud computing-ul sunt cele trei zone pe care Ronald Binkofski, directorul general al Microsoft România, pariază pentru a majora afacerile în următorul an. În acelaşi timp, el urmăreşte şi creşterea centrelor de suport tehnic şi dezvoltare din România, după ce în anul fiscal finalizat la 30 iunie 2011 veniturile au stagnat, pe fondul performanţelor slabe ale economiei naţionale. „Oricum, am fost cu 10%-15% peste piaţă“, spune managerul. „Mi-ar plăcea ca la finalul anului următor să vedem o creştere a veniturilor de 10%. Este o estimare optimistă, pentru că economia va creşte cu 1%-1,5% şi există chiar scenarii de stagnare, dar avem o serie de avantaje competitive pe care vreau să le folosesc“, mărturiseşte el. Iar câteva dintre ele sunt chiar evidente, precum Kinect pe zona consumatorilor sau aplicaţia CRM pe zona business, care a înregistrat o creştere de 46% în ultimul an. Venit la şefia Microsoft România în urmă cu opt luni, Binkofski spune că îşi doreşte să dezvolte activitatea companiei nu doar pe partea vânzărilor şi veniturilor, ci şi din punctul de vedere al implicării în centrele deţinute în ţară. „Avem două centre în România, unul de suport tehnic la Bucureşti, şi unul de dezvoltare la Timişoara, unde se dezvoltă parte a motorului nostru de căutare, Bing“, spune Binkofski. „În total, sunt 300 de oameni, şi în acest moment mai angajăm circa 30“, adaugă el. Deschis în 2006, centrul de suport tehnic este unul de top, oferind asistenţă la un nivel tehnic foarte ridicat, şi nu pentru utilizatorii finali. Specialiştii buni, la mare căutare „Aceste locaţii cresc gradual, primim cereri pentru un anumit tip de specialişti, şi în România îi găsim de fiecare dată. Este dificil, pentru că e nevoie de specialişti buni, dar şi de aptitudini lingvistice bune“. Obiectivul lui? 500 de angajaţi în următorii doi ani. „Poate pentru unii nu înseamnă mult, dar este vorba şi de calitate, nu doar de cantitate. Și dacă voi avea de ales între 350 de oameni care lucrează pe proiecte complexe sau 600 care fac lucruri simple, prefer prima variantă“, spune el. Pentru că, susţine managerul, calitatea este cel mai bun diferenţiator pentru România, şi nu scenariul bazat pe cantitate şi costuri mici. „Cea mai mare greşeală pe care o poate face România este să se poziţioneze ca o ţară cu forţă de muncă ieftină. Scenariul potrivit este o ţară eficientă din punctul de vedere al costurilor, cu o calitate ridicată. Pentru că forţă muncă de ieftină se găseşte peste tot în lume. Eu aşa am poziţionat locaţiile din România şi aşa încerc să le cresc“, mai spune managerul. Binkofski a identificat trei linii de business cu potenţial de creştere pentru companie, iar în perioada următoare se va concentra asupra lor. Una este reprezentată de proiectele de informatizare a instituţiilor de stat. „La nivel mondial, Microsoft colaborează cu toate guvernele, iar sectorul de stat reprezintă între un sfert şi o treime din businessul nostru, în funcţie de proiecte şi de faza în care se află Guvernul cu implementarea agendei sale. În România, statul reprezintă un business puţin mai mic decât în alte ţări, dar cred că dezvoltarea viitoare este foarte importantă“, mai spune Binkofski. Un potenţial de creştere mai semnificativ îl are însă sectorul IMM-urilor, Microsoft fiind una dintre companiile care pariază pe cloud computing (aplicaţiile sunt accesate de companii prin internet, nefiind necesară instalarea lor pe calculatoare). „Cred că cloud computing-ul reprezintă o mare oportunitate pentru IMM-uri, prin faptul că folosirea software-ului la o scară mai mare duce la îmbunătăţirea, cu costuri mici, a productivităţii acestor companii“, explică el. Sună bine, dar cum nu toţi antreprenorii sunt familiarizaţi cu IT-ul, este mai dificil să înţeleagă mesajul corect. Cert este că implementările de până acum arată că, în general, s-a obţinut o reducere de 40% a costurilor cu resursele. Spre exemplu, au fost activate peste 600 de conturi „trial“ pentru Office 365 şi peste 400 pentru Dynamics CRM Online, iar Business Productivity Online Standard Suite numără 150 de clienţi, care vor face gratuit tranziţia la Office 365. În ceea ce priveşte zona consumatorilor, Ronald Binkofski mizează pe Kinect pentru a creşte cota de piaţă a companiei, chiar dacă produsul nu este distribuit oficial în ţara noastră. „Kinect este pe piaţă şi voi lucra pentru a-l face popular. Pentru consumatorul final, nu cred că e important de unde vine produsul, şi pe mine nu mă deranjează“, explică Binkofski.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.