Prefigurând o nouă provocare pentru furnizorii de servicii de televiziune prin cablu şi satelit cu afaceri bine înrădăcinate, Google este unul dintre giganţii tehnologici care încearcă să licenţieze canale TV pentru un serviciu de Internet prin cablu, potrivit unor persoane care cunosc eforturile companiei.

Întânirile recente pe care Google le-a avut cu companii media importante, care deţine canale TV, sunt un semn de înscriere în cursa pentru vânzarea de servicii asemănătoare celor prin cablu, dar prin Internet, creând o alternativă la pachetele actuale de televiziune.

Intel lucrează intens la un asemenea serviciu, iar Sony şi Microsoft s-au arătat interesate de aceeaşi idee. Aceste companii au însă nevoie de sprijinul proprietarilor de canale TV şi până acum aceştia nu au fost prea entuziasmaţi.

Google, care deţine şi YouTube, cel mai mare site de partajare video din lume, a refuzat să comenteze despre interesul pe care îl are în televiziune. Dar prin iniţierea unor conversaţii cu proprietarii de canale TV despre un serviciu care va concura cu marile reţele de cablu, Google are o abordare diferită faţă de rivalul său Apple, care a încercat să colaboreze atât cu proprietarii canalelor, cât şi cu distribuitorii acestora, pentru o ofertă TV.

„Google simte nevoia de a bate Apple“, spune o persoană care are cunoştinţă despre întâlnirile purtate de companie şi care a dorit să îşi păstreze anonimatul. Abordarea Apple, potrivit persoanelor intervievate, este aceea că noua generaţie de servicii de televiziune trebuie stabilită în parteneriat cu distribuitorii existenţi, în parte pentru asigurarea calităţii.

Ceea ce Google şi Intel, şi probabil şi alţii, au în minte este mult mai distrigător şi dificil. O persoană implicată în discuţiile cu Google a avertizat că s-ar putea ajunge doar la vânzarea unei biblioteci cu emisiuni TV, la fel cum fac deja Netflix, Amazon şi Hulu. Dar alţii spun că Google pregăteşte un serviciu pe bază de abonament care va difuza o serie de canale live, precum şi emisiuni la cerere, înlocuind astfel pachetele uzuale.

<object id="cnbcplayer" height="380" width="400" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,0,0" > <param name="type" value="application/x-shockwave-flash"/> <param name="allowfullscreen" value="true"/> <param name="allowscriptaccess" value="always"/> <param name="quality" value="best"/> <param name="scale" value="noscale" /> <param name="wmode" value="transparent"/> <param name="bgcolor" value="#000000"/> <param name="salign" value="lt"/> <param name="flashVars" value="startTime=000"/> <param name="flashVars" value="endTime=000"/> <param name="movie" value="http://plus.cnbc.com/rssvideosearch/action/player/id/3000182256/code/cnbcplayershare" /> <embed name="cnbcplayer" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" bgcolor="#000000" height="380" width="400" quality="best" wmode="transparent" scale="noscale" salign="lt" src="http://plus.cnbc.com/rssvideosearch/action/player/id/3000182256/code/cnbcplayershare" type="application/x-shockwave-flash" /></object>

SURSA: The New York Times