Forvia vrea să elimine cel puțin 10.000 de posturi în Europa

Forvia este al șaptelea mare producător mondial de piese auto. Acesta operează și în România. Compania a anunțat că intenționează să reducă forța de muncă în Europa cu 13%, în special prin diminuarea semnificativă a recrutărilor și a plecărilor naturale.

„Rata noastră de plecări este cuprinsă între 2.000 până la 2.500 de persoane pe an. Deci, planul nu presupune deloc disponibilizarea a 10.000 de persoane. Ce înseamnă este să ne asigurăm că recrutările sunt limitate la ceea ce este absolut necesar”, a declarat directorul financiar Olivier Durand.

Forvia vizează o revenire la o marjă operațională pre-pandemie de 7% în Europa, comparativ cu 2,5% înregistrat anul trecut, datorită unor economii anuale de 500 de milioane de euro, începând din 2028.

De asemenea, grupul estimează pentru acest an vânzări cuprinse între 27,5 și 28,5 miliarde de euro. În 2023, a înregistrat vânzări de 27,25 miliarde de euro, în conformitate cu prognozele analiștilor.

În România, grupul Forvia operează cinci fabrici Faurecia la Tălmaciu, Craiova, Mioveni, Râmnicu Vâlcea și Cățeasca, precum și cinci centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție HELLA la Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea și Iași.

masina sofer
Șofer; SURSA FOTO: Dreamstime

Volvo și Tesla au oprit producția în Europa

Amintim că luna trecută, producătorii auto Volvo Cars și Tesla au oprit producția în Europa.

Volvo Cars, companie majoritar deținută de Geely, o companie chineză, a suspendat producția la uzina sa din Gent, Belgia, timp de trei zile. Motivul l-au reprezentat întârzierile provocate de situația de securitate din Marea Roșie, potrivit unui anunț al companiei citat de Reuters.

Tarifele de transport prin containere au înregistrat o creștere suplimentară în aceaa săptămână, pe măsură ce îngrijorările cu privire la evitarea Canalului Suez au crescut. Navele care transportă diverse mărfuri, inclusiv îmbrăcăminte, telefoane și baterii auto, au trebuit să ocolească canalul pentru o perioadă mai lungă decât se anticipase inițial. Aceasta este cea mai rapidă rută dintre Asia și Europa.

Perturbările ample în lanțul de aprovizionare de la începutul pandemiei de COVID-19 amenință să afecteze redresarea economică la nivel global. De asemenea, creșterea prețurilor la transportul de mărfuri și petrol ar putea reînvia inflația. Canalul Suez, care facilitează aproximativ 12% din traficul global de containere, a fost în centrul acestei tulburări. Totodată, riscă să aibă consecințe semnificative asupra economiei globale. Mai multe puteți citi aici.