„Înainte de a vă răspunde la întrebări, daţi-mi să vă spun câteva cuvinte. Arealul Metropolitan Galați-Brăila are nevoie de conectare la marile coridoare de transport, o conectare reală.

Din punct de vedere al infrastructurii de transport rutier, legăturile între Brăila, Galați și marile coridoare sunt asigurate, deocamdată, de niște infrastructuri de tip drum național, unele dintre ele drumuri naționale secundare și este clar că pentru a asigura dezvoltarea rapidă a zonei Brăila-Galați este absolut necesară conectarea la toate coridoarele de transport.

Astăzi, domnul ministru Bode v-a prezentat proiectele care sunt în curs de realizare. Toate aceste proiecte vizează conectarea la Coridorul 4 Pan-European Constanța-Nădlac, prin intermediul drumului expres care se duce de la pod spre Tulcea și Constanța. De asemenea, există două drumuri expres care vor asigura conectarea Arealului Metropolitan Galați-Brăila la Coridorul 9 de transport Paneuropean la axa Nord-Sud.

Trebuie să vă spun că pe Coridorul 9 de Transport Pan-European urmează să se finalizeze în cursul acestui an primele documentații tehnico-economice pe tronsoane ale drumului expres care face legătura între Ploiești și Siret, mai precis drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău. Actuală autostradă de centura Bacăului face parte din acest drum expres de pe Coridorul 9 de transport european și se deplasează până la ieșirea în nordul României, pe la Siret. În cursul acestui an, vom avea aprobate primele documentații tehnico-economice pentru cele șase tronsoane ale drumului expres”, a transmis Ludovic Orban după vizita la șantierul podului de peste Dunăre, la Brăila.

O legătură mai bună între Portul Constanța și nordul Europei

„De asemenea, avem ca obiectiv prioritar finalizarea tuturor lucrărilor de investiții de pe Coridorul 4 Pan-European, repet, care face legătura între Constanța și Nădlac. Această investiție servește nu numai Arealului Metropolitan Galați-Brăila sau Brăila-Galați, că suntem la Brăila, ca să nu existe o invidie între Brăila și Galați.

Această investiție va asigura o legătură mai bună între Portul Constanța și nordul Europei, tot ce este la nord de România, la nord-est și la nord vest, va crește atractivitatea României, va crește potențialul de dezvoltare pentru că avem acest mare avantaj, această oportunitate pe care încă nu ne-am fructificat-o și anume aceea de a fi o poartă de intrare-ieșire a Europei, la granița de sud-est.

Toate aceste investiții vor aduce o dinamică economică foarte rapidă, pentru că se știe, cum spuneau romanii ”Via vita”/drumul e viață. Dezvoltarea acestor proiecte de infrastructură va crește atractivitatea întregii zone pentru orice fel de investiție și va consolida prezența unor investitori extrem de importanți, cum sunt investitorii de la Galați, Grupul Liberty, investitorii de la Ficantieri, care participă efectiv la realizarea acestui pod.

Aceste proiecte sunt fundamentale pentru dezvoltare economică și pentru a asigura un viitor acestei zone foarte frumoase”, a conchis acesta.

Sursă foto: INQUAM George Calin