Părinții din România au foarte puține opțiuni în momentul în care vor să-și învețe copiii lucruri care nu se predau la școli și grădinițe. Cum se simte din ce în ce mai tare lipsa unor programe de comunicare, de atitudine și de comportament dedicate celor mici, puținele afaceri din domeniu înfloresc. Această oportunitate a observat-o și Corina Tanasiciuc, așa că, în 2012, a făcut primii pași pentru a deveni antreprenor. Cu 10 mii de euro a creat Smart Education, un business care și-a propus să ofere copiilor o gamă variată de cursuri, de la șah și teatru până la educație financiară și antreprenorială.

După doar un an, succesul de care s-a bucurat ideea de afaceri a încurajat-o să renunțe la un job călduț într-o corporație pentru a se dedica exclusiv afacerii. Alegerea s-a dovedit câștigătoare, anul trecut Smart Education ajungând la o cifră de afaceri de aproape 45 de mii de euro și un profit de 11 mii de euro. În 2016 lucrurile stau și mai bine, după primul trimestru compania Corinei Tanasiciuc înregistrând o cifră de afaceri e peste 26 de mii de euro. Secretul acestui business este că oferă cursuri pe tot parcursul anului. Dacă în timpul școlii sunt programele obișnuite, în lunile de vară se organizează tabere şi atelierele de vacanţă.

 „Este foarte important să ajutăm copiii să-şi dezvolte un întreg set de calităţi care include încredere în sine, autocontrol, perseverenţă, curiozitate, conştiinciozitate, abilitatea de a gândi în perspectivă sau de a se adapta la mediul în care trăieşte. Dezvoltând aceste abilităţi încă din copilărie, ele vor fi bine asimilate, vor deveni un mod de viaţă pentru viitorul adult, un program după care acesta va funcţiona, cu abilităţile, convingerile şi valorile sale care-i vor asigura viaţa de succes în relaţiile interumane şi profesionale“, spune Corina Tanasiciuc. Ea explică faptul că părinţii conştientizează din ce în ce mai mult importanţa acestor activităţi în dezvoltarea celor mici şi se implică în educaţia lor. Astfel de programe se adresează copiilor cu vârste cuprinse între şase şi 14 ani, iar preţurile se situează în medie între 120 şi 240 lei pe modul de patru şedinţe.

Profil de antreprenor

De profesie economist, Corina Tanasciuc a absolvit Facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori în cadrul ASE, specializarea Bănci şi Burse de Valori. Între anii 2011 – 2015 a urmat cursuri de programare neurolingvistică şi coaching, în cadrul NLP Şcoala de Viaţă. Astfel, a obţinut acreditarea de coach şi certificatul de Master NLP acordat de Asociaţia Română de NLP şi de Asociaţia Europeană de NLP.  Ea spune că a explorat în cei 14 ani de activitate în domeniul bancar diferite arii de activitate, atât în zona consilierii clienţilor şi creditării, cât şi ca parte din echipa de coordonare a activităţilor bancare dintr-un sector al Capitalei. „Am avut din plin ocazia în anii în care m-am dezvoltat în organizaţia respectivă să lucrez cu oamenii, întotdeauna mi-a plăcut să descopăr motivaţia care stătea în spatele performanţelor lor, să găsesc căi de comunicare eficientă cu ei. Aceste lucruri creează o punte de legătură cu activitatea pe care o am acum“, mărturiseşte antreprenoarea. În mai 2013, Corina Tănăsciuc părăsea domeniul bancar, pentru a se dedica 100% proiectului său. Ea spune că a fost un pas firesc la momentul respectiv.

Cinci lecţii pe care Corina Tanasiciuc le-a învăţat prin prisma businessului

1. Aşa cum tu te comporţi cu oamenii se vor comporta şi ei cu tine.
2. Fiecare decizie este cea mai bună la momentul la care a fost luată. Nu e cazul de regrete, atunci când ai luat decizia, dacă a fost cea mai bună având în vedere datele pe care le aveai.
3. Lucrurile se fac mai bine împreună cu oamenii, decât singur. Din cât mai multe idei se naşte cea mai bună variantă.
4. Serviciile valoroase sunt acelea de care au într-adevăr nevoie clienţii.
5. Dacă faci lucrurile cu pasiune, satisfacţia morală este garantată.