Vă prezentăm mai jos o listă cu tronsoanele de autostradă deschise circulaţiei, dar la care stadiul fizic al lucrărilor executate de constructori nu se află la 100% din standardele menţionate în contracte.

A3, secţiunea 2B Câmpia Turzii-Cluj Vest (52,55 km)- peste 40 de luni
Tronsonul de autostradă a fost deschis circulaţiei pe bucăţi: Turda-Gilău (42 km), în decembrie 2009, respectiv Câmpia Turzii – Turda (10 km), în noiembrie 2010. Stadiul fizic al lucrărilor la 1 ianuarie 2013 era de 97,18%. Altfel spus, românii circulă pe cei 42 de kilometri dintre Turda şi Gilău de 39 de luni, iar pe ceilalţi 10 km dintre Câmpia Turzii şi Turda de mai bine de 27 de luni, fără ca lucrările să fie finalizate.  

A1, tronsonul Arad-Timişoara (32,25 km) – 14 luni
Acest tronson a fost deschis circulaţiei în 17 decembrie 2011 pe ambele căi de rulare între km 12+250 – km 44+500. Au rămas de executat lucrări auxiliare în afara părţii carosabile, se menţionează pe site-ul CNADNR. Într-un răspuns transmis revistei Capital, reprezentanţii companiei ne-au transmis că, la 15 ianuarie 2013, stadiul fizic al lucrărilor era de 98,77%. Altfel spus, se poate circula pe cei 32 de kilometri de 14 luni, dar lucrările vor fi gata abia în 30 iunie 2013.

A2, tronsonul Medgidia-Constanţa (30,8 km) – 7 luni
Tronsonul de autostradă Medgidia-Constanţa a fost deschis circulaţiei pe bucăţi. În iulie 2011 se putea circula pe o singură bandă pe sens pe o porţiune de 14,5 kilometri, iar din septembrie 2011 s-a dat în circulaţie şi celelalte două benzi. Din iulie 2012 a fost deschis integral circulaţiei tot tronsonul. Conform datelor CNADNR, la 15 ianuarie 2013, stadiul fizic era de 98%. Cu toate acestea, pe site-ul CNADNR se menţionează că “Recepţia la terminarea lucr[rilor a avut loc în data de 28.11.2012”.

A2, tronsonul Cernavodă-Medgidia (20,5 km) – 3 luni
Acest tronson a fost deschis circulaţiei în iulie 2012, dar în regim de drum naţional. Abia în luna noiembrie 2012, cei 20,5 km au fost inaguraţi oficial. Cu toate acestea stadiul fizic al lucrărilor la 15 ianuarie 2013 era tot de 98%. Şi în cazul acestui tronson, CNADNR menţionează că a avut loc recepţia lucrărilor.

A4,By-pass Constanţa (21,8 km) – 7 luni
Şi varianta ocolitoare a municipiului Constanţa a fost deschisă circulaţiei pe bucăţi la anumite intervale de timp. Prima porţiunie de aproape 7,7 km, care face legătura între tronsonul Murfatlar-Constanţa şi Agigea, a fost dată în folosinţă în iulie 2011, iar încă 4 km, două luni mai târziu. Tronsonul a fost deschis integral circulaţiei în iulie 2012, mai puţin o porţiune de 2 kilometri. Stadiul fizic la 15 ianuarie 2013 era de 88%, conform datelor CNADNR remis Capital. Termenul estimat pentru finalizare, potrivit datelor prezentate pe site-ul companiei, este 31 iulie 2013.

A1, tronson Timişoara – Lugoj, lot 1 (9,5 km) – 4 luni
Primul tronson finalizat înainte de termen, premieră în România, a fost deschis circulaţiei pe 23 octombrie 2012, după 13 zile de la recepţia lucrărilor executate de UMB Spedition.  Chiar dacă lucrările au fost recepţionate şi traficul deschis de aproape 4 luni, CNADNR ne-a transmis că la jumătatea lunii trecute stadiul fizic al lucrărilor era de 99,6%.

Singurul tronson de autostradă la care lucrările au fost finalizate în proporţie de 100%, conform răspunsului CNADNR, este varianta ocolitoare a municipiului Arad, aşa cum se poate vedea din răspunsul de mai jos.