Succesul acestei inițiative ar putea oferi alianței Renault-Nissan controlul asupra megauzinei de la Togliatti unde pot fi asamblate până la un milion de vehicule anual. Asta pentru că grupul Renault deține încă din 2008 25%+1 din acțiunile aceluiași mamut rus. Coform lui Serguei Skvortsov, director al celei mai amri bănci private de investiții din Rusia, Troika Dialog, Nissan discută de „ani” preluarea unei participații la AvtoVAZ. Deși reprezentanții mărcilor Renault și Nissan din marele stat de la răsărit au refuzat să comenteze informația, confirmarea posibilei tranzacții a venit chiar de la Carlos Ghosn, șeful Alianței, care declara la sfârșitul anului trecut că este interesat de controlul total asupra companiei ruse.
Impunerea Alianței Renault-Nissan ca acționar majoritar al AvtoVAZ ar putea garanta franco-niponilor dominația pe una dintre cele mai mari piețe din lume. Anul trecut, după criza profunbdă din 2008 și 2009, piața rusă de autovehicule a atins 1,9 milioane de unități, în creștere cu 30% față de 2009. Marca Lada, produsă de AvtoVAZ, a fost comercializată în nu mai puțin de 517.147 unități. Tot anul trecut, Renault a comercializat în Rusia  94.666 vehicule, iar Nissan alte 79.614 unități. Grupul francez mai deține o uzină în Rusia, lângă Moscova, unde sunt asamblate modele Logan din componente exportate din România, de la Mioveni. Pe piața rusă aceste vehicule sunt vândute sub brandul Renault.