Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a transmis marți un comunicat prin care anunță că suprafaţa totală afectată de secetă până în prezent se ridică la 351.700 hectare (ha) în 33 de judeţe, mai mult de jumătate fiind cultivată cu grâu şi triticale.

Din totalul celor 351.700 ha distruse de secetă, 188.545 ha sunt cultivate cu grâu şi triticale, urmate de suprafeţele cultivate cu orz, orzoaică, ovăz şi secară – 27.357 ha, rapiţă – 30.945 ha, porumb – 62.107 ha, floarea-soarelui – 27.755 ha, soia – 4.544 ha, plante furajere – 4.997 ha, mazăre – 868 ha şi alte culturi – 4.437 ha, anunță Ministerul Agriculturii. 

Pagubele cauzate de secetă sunt uriașe

Situaţia suprafeţelor cu culturile afectate se raportează zilnic pe baza proceselor verbale de constatare a pagubelor încheiate.

Conform datelor transmise de MADR, până în prezent au comunicat suprafeţe afectate de secetă judeţele: Alba, Arad, Bacău, Bihor, Botoşani, Brăila, Braşov, Buzău, Călăraşi, Caraş-Severin, Cluj, Constanţa, Dâmboviţa, Galaţi, Giurgiu, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Maramureş, Mehedinţi, Neamţ, Olt, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Suceava, Teleorman, Timiş, Tulcea, Vâlcea, Vaslui şi Vrancea

Toată Europa suferă din cauza secetei

În mijlocul unei veri secetoase care a dus temperaturile la maxime istorice în întreaga Europă, râurile de pe continent se evaporă. În întreaga Europă, transportul este doar unul dintre elementele acestui comerţ fluvial care a fost dat peste cap de schimbările climatice.

Sunt probleme pe Rin, un pilon important pentru economiile Germaniei, Ţărilor de Jos şi Elveţiei de mai multe secole, care a scăzut atât de mult încât nu mai poate fi navigabil, ceea ce opreşte livrarea unor mari cantităţi de motorină şi cărbune. De asemenea, Dunărea, care se întinde din Europa Centrală şi până la Marea Neagră este secată şi ea, ceea ce afectează comerţul cu cereale şi alte produse.

Acest fenomen de secare a râurilor ar fi o provocare chiar şi în cele mai bune perioade, însă acum Europa este deja în pragul unei recesiuni provocate de faptul că invazia rusească din Ucraina a alimentat inflaţia prin reducerea livrărilor de alimente şi energie. Această situaţie creează un sens de urgenţă pentru eforturile Uniunii Europene pentru a face transportul fluvial mai rezilient, transmite Bloomberg.