Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Ne-au mai bătut la un capitol: bulgarii vor avea tren de mare viteză

Autor: | | 10 Comentarii | 1421 Vizualizari

Bulgaria şi Turcia intenţionează să construiască o linie de tren de mare viteză între Sofia şi Edirne, a declarat, luni, directorul general al Companiei naţionale de căi ferate din Turcia, Suleyman Karaman, pentru postul naţional de radio din Bulgaria.

Potrivit lui Suleyman Karaman, miniştrii Transporturilor din cele două state au purtat recent discuţii asupra acestui proiect, adăugând că Turcia este gata să demareze acest proiect şi aşteaptă doar decizia părţii bulgare.

'Insistăm pe realizarea acestui proiect cât mai rapid posibil, deoarece trenurile de mare viteză facilitează transportul între Turcia şi Europa', a declarat directorul general al Companiei naţionale de căi ferate din Turcia.

Suleyman Karaman a explicat că termenul limită pentru un astfel de proiect este de aproximativ cinci ani, subliniind că proiectul trenului de mare viteză dintre Edirne şi Istanbul se apropie de sfârşit, urmând ca la finele lui 2011 fă fie gata două treimi din această linie cu o lungime de 280 de kilometri. Această linie va fi utilizată atât de trenurile de pasageri cât şi de cele de marfă.

Proiectul liniei de tren mare viteză Edirne-Sofia face parte din proiectul ambiţios al Turciei de a avea o legătură feroviară directă între Europa Centrală, Turcia şi Orientul Mijlociu. Cum e la noi CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, va închide până la sfârşitul anului circa 1.000 de kilometri de cale ferată. Compania vizează, de asemenea, reorganizarea administrativă a reţelei feroviare în 4 regionale, cu opt structuri teritoriale de exploatare, întreţinere şi reparaţii.

În 2010, CFR SA a încheiat anul cu pierderi preliminate de 1,04 milioane lei, iar arieratele ajungeau la 5,21 miliarde lei, din care 1,82 miliarde la bugetul de stat, 750 milioane lei la bugetul asigurărilor sociale.

În total, planurile de restructurare la companiile de cale ferată vizează restructurarea a circa 6.000 de angajaţi în acest an de la toate companiile CFR. Cum e cu viteza? În 2010, întârzierile trenurilor din România au cumulat peste 95.822 de minute (1.597 de ore sau peste 66 de zile) din cauza degradării infrastructurii feroviare. Un tren care pleacă de la Bucureşti la Cluj are aproape invariabil întârzieri de cel puţin o oră, iar unele trenuri ajung să aibă întârzieri chiar mai mari de o oră. Cum s-a ajuns în această situaţie? Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) explică acest fapt prin subfinanţarea succesivă, an de an, a activităţii de mentenanţă, lucru care a condus la degradarea continuă a stării de bună funcţionare a elementelor componente ale sistemului feroviar. Practic, peste 5.708 km de linii, ceea ce reprezintă 43% din lungimea totală a liniilor de cale ferată, sunt scadente la reparaţii capitale. Mai mult, din cele 18.170 de poduri şi podeţe aproximativ 22% - circa 4.000 de obiective au durata de viaţă expirată, iar un număr de 12.206 poduri şi podeţe – aproximativ două treimi- sunt scadente la reparaţii pentru readucerea în parametrii de funcţionare. SURSA: Agerpres

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.