Cel mai mare producator european de autovehicule si-a crescut estimarile pentru anul 2007 dupa ce profitul a crescut pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv, vanzarile de Audi si Skoda de asemenea, iar costurile au scazut datorita locurilor de munca eliminate in Germania, informeaza Bloomberg.

 

Grupul Volkswagen a realizat in al doilea trimestru un profit de 1,22 miliarde de dolari, in crestere cu 42% fata de aceeasi perioada din 2006. Profitul marcii Volkswagen a crescut cu 36%, la 595 de milioane de euro, cel al Skoda cu 20% la 184 de milioane de euro, iar cel al Audi cu 62% la 613 milioane de euro.

 

In prima jumatate a anului, grupul Volkswagen a inregistrat venituri de 54,8 miliarde de euro si un profit de 1,96 miliarde de euro.

 

In aceasta perioada, compania si-a redus forta de munca din Germania cu 20% si si-a convins angajatii sa lucreze 4 ore si 20 de minute in plus pe saptamana fara cheltuieli suplimentare.

 

Marcile grupului Volkswagen a vandut 1,62 milioane de masini in al doilea trimestru. Audi a vandut 314.000, Skoda a vandut 156.000 iar Volkswagen a vandut 937.000 de unitati. Vanzarile marcilor grupului german au crescut cu 7,6%, 9,8%, respectiv 4,7%. Modelul Fabia a impulsionat vanzarile companiei Skoda, in timp modelul TT a fost vedeta celor de la Audi.

 

Compania estimeaza ca va atinge in 2007 un profit operational semnificativ mai mare decat cel realizat anul trecut, de 4,38 miliarde de euro. Valoarea companiei se ridica la 43,7 miliarde de euro dupa primul

trimestru.

 

Sursa: Bloomberg