Un raport de specializate publicate de Microsoft arată că aproape 90% dintre angajați spun că sunt mai productivi la locul de muncă. De cealaltă parte, 85% dintre lideri spun că trecerea la munca hibridă le-a testat încrederea privind productivitatea angajaţilor.

Cercetarea publicată de Microsoft este intitulată „Work Trend Index Pulse”, iar concluziile arată că liderii trebuie să creeze claritate şi aliniere în jurul obiectivelor companiei, să elimine aglomerarea task-urilor care nu susţin aceste obiective şi să-şi asculte mai mult angajaţii.

Cifrele arată că 57% dintre companii colectează rareori sau deloc feedback-ul angajaţilor. De cealaltă parte, aproximativ 73% dintre angajaţi spun că au nevoie de un motiv mai bun pentru a merge la birou decât aşteptările companiei, dar şi că ar fi motivaţi să revină dacă ar putea socializa cu colegii (84%) sau să reconstruiască legăturile de echipă (85%).

De ce și-ar păstra cei mai mulți angajați actualul loc de muncă?

Raportul mai arată că 55% dintre angajați la nivel mondial sunt de părere că pentru a-și dezvolta competențele, cea mai bună soluție este schimbarea companiei unde lucrează. Mai exact, 68% dintre angajați spun că ar rămâne mai mult în companie dacă ar fi mai uşor să-şi schimbe locul de muncă intern, în timp ce alți 76% ar rămâne dacă ar putea beneficia de mai multe oportunităţi pentru a învăţa şi pentru a se dezvolta.

Având în vedere rezultatele raportului, Microsoft a anunțat că vrea să extindă platforma Microsoft Viva pentru a răspunde acestor provocări şi pentru a ajuta companiile să ofere angajaţilor o experienţă optimizată în funcţie de cum lucrează oamenii în prezent.

Menționăm faptul că platforma vine cu nenumărate avantaje. Mai exact, este vorba despre:

Avantajele pe care le are platforma Microsoft Viva

  • Viva Pulse – aplicaţia care permite managerilor şi liderilor de echipă să obţină feedback periodic şi confidenţial privind experienţa echipelor lor;
  • Viva Amplify – aplicaţia care permite liderilor şi managerilor de comunicare să-şi îmbunătăţească mesajele transmise, pentru a avea un real impact asupra angajaţilor, indiferent de locul în care aceştia se află;
  • Answers in Viva – experienţă de tip chat care foloseşte inteligenţa artificială pentru a facilita aplicarea cunoştinţelor colective pentru toţi angajaţii;
  • People in Viva – noua facilitate care foloseşte inteligenţa artificială pentru a crea profiluri ale angajaţilor cu detalii despre interesele, cunoştinţele şi obiectivele echipei;
  • Viva Engage – încurajează crearea unei comunităţi digitale prin conversaţii şi noi instrumente personale prin care angajaţii îşi pot spune poveştile, arată surâs citată.

Microsoft susține că prin intermediul Viva Goals, companiile pot alinia munca angajaţilor la rezultatele afacerii, iar legăturile îmbunătăţite între Viva Learning şi LinkedIn Learning facilitează accesarea conţinutului dedicat dezvoltării abilităţilor din LinkedIn Learning Hub chiar în fluxul de lucru din Teams.

De la data de 3 octombrie, Microsoft anunță și disponibilitatea Viva Sales, prima aplicație bazată pe roluri. Acesta va face legătura între CRM-ul unui vânzător şi Microsoft 365 şi Teams pentru a oferi o experienţă de vânzare simplificată şi bazată pe inteligenţă artificială. Menționăm că noile capabilităţi Viva vor fi disponibile pentru clienţii companiei la începutul anului 2023.