Noul SUV compact coupe Eclipse Cross se va alătura gamei globale de SUV-uri a MMC: ASX2, Outlander şi Outlander PHEV. Oficialii niponi susțin că vehiculul reprezintă o fuziune între aspectul unui coupe şi mobilitatea dinamică a unui SUV cu stilul şi performanţele proprii Mitsubishi. „Alte caracteristici distinctive sunt design-ul ce motivează şoferul să se urce la volan, conectivitatea ce te împinge spre noi aventuri şi tehnologia de control pe toate roţile care furnizează senzaţia liniştitoare din timpul condusului”, explică reprezentanții Mitsubishi.

Conceptul MMC Dynamic Shield (Scut Dinamic) face referire la forma scutului protector obţinută vizual de zona centrală neagră a zonei frontale ce reprezintă o grilă neagră de radiator, simbolizând performanţele maşinii. Scutul Dinamic exprimă funcţionalitatea părâii din față şi cea a spatelui în rolul său de protejare a oamenilor şi a maşinii.

Designul agresiv al spatelui se distinge prin stilul aproape cubist creat în jurul blocurilor optice montate la înălţime şi prin divizarea orizontală a geamului din spate. Când sunt aprinse, luminile tubulare LED pentru frână şi stopul central LED montat la înălţime formează o bară unică de lumini dispusă pe tot spatele.

Bordul orizontal, ornamentele argintii şi schema de culori monotonă negru/argintiu creează un interior rafinat care este în acelaşi timp dinamic şi sportiv. Cu sistemul său audio cu afişaj subţire şi afişajul la nivelul ochilor, habitaclul futurist emoţionează şoferul vehiculului.

Maximizând utilitatea spaţiului pentru bagaje fără a afecta forma stilată de SUV coupe, bancheta din spate e divizată 60:40 cu reglare prin glisare şi înclinare. Pe lângă faptul că pasagerii din spate au suficient spaţiu la picioare, aceştia pot să adopte poziţia favorită şi să se bucure de drumurile lungi având mult spaţiu în zona superioară, în ciuda unei siluete a vehiculului care coboară spre spate.

Eclipse Cross este dotat cu sistem Smartphone Link Display Audio, un touchpad controller şi afişaj la nivelul ochilor (HUD)  care permite şoferului să se ocupe şi să interpreteze diverse tipuri de informaţii mai uşor şi mai în siguranţă.

Smartphone Link Display Audio suportă Apple CarPlay, cel mai inteligent şi mai sigur mod de a utiliza iPhone în maşină. Şoferul poate folosi Siri sau SDA pentru a obţine instrucţiuni, pentru a efectua şi primi apeluri, pentru a accesa mesaje text şi a asculta muzică, totul într-un mod care îi permite să rămână concentrat la şosea. SDA suportă şi platforma Android Auto.

Amplasarea touchpad controller în consola centrală permite şoferului să folosească SDA cu uşurinţă şi fără a fi nevoie să schimbe poziţia.

Afişajul de la nivelul ochilor (HUD) face condusul mai sigur prezentând viteza vehiculului, date de la sistemele de siguranţă active şi alte informaţii necesare într-un „eye-box” ce minimizează mişcarea ochilor şi oferă lizibilitate instant.

Eclipse Cross foloseşte un sistem 4WD care furnizează un cuplu optim preponderent către roţile din spate, în funcţie de situaţie şi de condiţiile de drum. Sistemul include funcţia MMC de control al dinamicii vehiculului Super All-wheel Control (S-AWC), care acum dispune de AYC activat de frâne.

Adăugarea unui lonjeron în 3 puncte în faţă şi utilizarea strategică a legăturii structurale în spate în particular, a îmbunătăţit rigiditatea caroseriei. Caroseria mai rezistentă şi optimizarea detaliilor suspensiei conduc la o manevrare exactă şi o stabilitate superioară a vehiculului.

Eclipse Cross va ajunge pe piață cu două sisteme de propulsie care onorează un SUV coupe stilat în furnizarea echilibrului corect între forţă şi performanţe de mediu. Noul motor pe benzină de 1.5 litri, turbo-alimentat, cu injecţie directă este combinat cu o nouă transmisie CVT cu 8 viteze cu funcție Sport Mode. Motorul diesel common rail cu injecţie directă de 2.2 litri, turbo-alimentat, dezvoltat special pentru Eclipse Cross este cuplat cu o nouă transmisie automată cu 8 viteze.

Te-ar putea interesa și: