Au fost investite 177 milioane de euro pentru digitalizarea României

„177 milioane de euro pentru digitalizarea României. Astăzi am semnat contractul de finanțare pentru migrarea datelor în Cloud-ul Guvernamental. Este o zi istorică pentru debirocratizarea României și pentru viitorul digital al țării noastre.

Digitalizarea României este un proiect care reformează din temelii instituțiile publice și serviciile publice oferite cetățenilor. Fără timp pierdut, fără stat la cozi și fără dosare cu șină!”, a scris, joi, Bogdan Ivan pe contul său de Facebook.

Dosarul cu şină a fost eliminat din demersurile administrative ale cetăţenilor

Cu o zi în urmă, președintele Senatului României, Nicolae Ciucă, a spus că dosarul cu şină era emblematic pentru lupta românilor cu hăţişul birocraţiei, iar eliminarea sa este un pas înainte pe care îl face România.

„Dosarul cu şină a fost eliminat din demersurile administrative ale cetăţenilor. Acest termen era emblematic pentru lupta românilor cu hăţişul birocraţiei, iar renunţarea la solicitarea lui, dar şi a altor obiecte de papetărie sau birotică, este un mare pas înainte pe care România îl face, în urma unei iniţiative a PNL.

Toate aceste măsuri au fost gândite de PNL pentru îmbunătăţirea interacţiunii cetăţeanului cu statul. Proiectele liberale de debirocratizare şi digitalizare sunt necesare în procesul de integrare a României în Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică. OCDE include 70% din producţia şi comerţul globale, dar şi 90% din suma totală a investiţiilor străine directe la nivel mondial”, a scris, miercuri, Nicolae Ciucă pe contul său de Facebook.

Legea 9/2023 a intrat în vigoare pe 4 iulie

Potrivit Legii 9/2023, nicio instituție publică de la nivel central și local nu mai poate impune nimănui să se prezinte la ghișeu cu celebrul deja dosar cu șină și cu copii după diverse acte în el. În plus, orice persoană juridică de drept privat care prestează servicii publice este obligată să accepte copia cărții de identitate transmisă prin e-mail.

De asemenea, documentele necesare obținerii de alte documente, cum ar fi cererile sau formularele, pot fi depuse cu semnătură electronică. Dispar și copiile în format fizic pe hârtie, care pot fi transmise tot online, iar dacă nu există această posibilitate, instituțiile publice au obligația să asigure, în mod gratuit, foto-copierea acestora.

Copia legalizată devine și ea istorie, conformitatea cu originalul fiind certificată de funcționarul competent. Totodată instituțiile publice care solicită plata de taxe aferente serviciilor publice furnizate trebuie să ofere metode alternative de plată, fie prin plata cu cardul sau alte sisteme digitale.