Astfel, la nivelul anului 2012, compania raporteză o creştere a veniturilor de 20% față de rezultatele de anul trecut, având în același timp, un avans semnificativ față de piaţa de profil, care a înregistrat o ascensiune de doar 2-3% în 2012.
Potrivit reprezentanților companiei, cresterea business-ului s-a datorat în special strategiei de majorare a cotei de piață mai ales pe zona de corporate unde, deși piața s-a comprimat cu 8-10%, MedLife a avansat constant în ultimii 3 ai cu peste 40%.
Spre deosebire de piața corporate, care a scăzut în acest an, piața de retail (plătitori cash) a stagnat în 2012 și în aceste condiții MedLife a reusit un avans de 16%. Compania a înregistrat un număr de peste 5000 pacienți pe zi în zona de ambulatoriu față de 4000 pe zi anul trecut și de peste 1500 de pacienți internați pe zi în zona de spital, față de 650 pe zi anul trecut. Creșterea numărului de pacienti este semnificativă, dar nu s-a reflectat proporțional și în încasările din retail care au crescut mai puțin față de anul trecut din cauza scăderii puterii de cumpărare și, implicit, a veniturilor per client.
 
“Este probabil pentru prima dată în ultimii ani când criza financiară și-a pus amprenta și asupra sectorului medical privat. Puterea de cumpărare a românilor a scăzut, boom-ul investițiilor de anii trecuți în unități noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piața în sine a stagnat, sau a crescut cel mult cu 2-3%. În pofida acestor condiții, MedLife și-a menținut estimările legate de cifra de afaceri. Mai mult, au existat premise să ajungem la 60 milioane euro sau chiar să depășim această cifră, dar fondurile încasate de la CAS au fost sub cele estimate”, a declarat Mihai Marcu, Președinte CA MedLife.
MedLife a înregistrat în cele 11 luni ale anului acesta o cifră agregată de 242 milioane lei în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai mare dinamică a fost înregistrată de segmentul corporate, care a avut un avans de 43% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe segmentul de retail (plătitori cash) conduc farmaciile PharmaLife, cu un procent de 39% față de aceeași perioadă a anului trecut, urmate de laboratoare cu un procent de 21%, clinici și spitale.
“Comparativ cu 2011, când laboratoarele reprezentau cel mai dinamic segment pe zona de retail, anul acesta laboratoarele au înregistrat creșteri ceva mai modeste pe fondul scăderii numărului de analize procesate per pacient, dar, în același timp, și-au consolidat poziția de lider pe piața serviciilor de laboratoare, devenind principalul procesator de analize rare pentru laboratoarele de dimensiuni mici și medii”, a mai spus Mihai Marcu.
În ceea ce privește numărul total de pacienți înregistrați în cele 11 luni, compania a raportat un total de aproximativ 1.680.000 pacienți la nivelul întregului grup, exceptând pacienții abonați, urmând să se apropie de 2 milioane de pacienți până la sfârșitul anului. Un aport important la această cifră este adus de cele 6 spitale a căror program este 24 din 24, 7/7, inclusiv în perioada sărbătorilor.
În 2013 compania va continua să crească cu 2 cifre, arată reprezentanții MedLife. “Anul viitor piața va păstra caracteristicile similare celor din acest an cu toate acestea noi ne propunem să câștigăm în continuare cotă de piață și să creștem cu 2 cifre. Mai mult vom susține și investiții care să consolideze poziția de lider și, în egală măsură, să aducă valoare adaugată Sistemului Medical MedLife. În acest sens menționez doar două dintre proiectele importante, Spitalul de Urgență MedLife a căror lucrări de construcții vor demara în primăvara anului 2013 și Laboratorul de Genetică Moleculară, o altă premieră în sectorul medical privat, care va fi lansat în prima jumătate a anului viitor”, a conchis Mihai Marcu.