Campania pe care o începe compania are ca scop “consolidarea poziţiei McDonald’s de Expert în Burgeri şi statutul de destinaţie preferată” pentru clienţii din România. Potrivit notei interne trimisă de la sediu tuturor restaurantelor, “sendvişul se oferă clientului împreună cu un plic din hârtie…folosind următoarea adresare:  Un mic ajutor pentru a savura Grand Big Mac mai uşor”.

Target-ul campaniei îl reprezintă în principal bărbaţii de peste 25 de ani, care apreciază şi consumă de obicei sendvişuri mari. Potrivit ordinelor trimise de la sediu în retaurante, Grand Big Mac va fi sugerat la orice fel de comandă pe care o vor face clienţii. O altă sugestie care va fi făcută este cumpărarea de Plăcintă cu Brânză Dulce şi Caise.

În ceea ce priveşte reţeta noului Grand Big Mac, aceasta conţine: 1 chiflă Grand Big Mac, un sos Big Mac 10 + 20 de mililitri, ceapă rehidratată 5 + 5 grame, salată Eisberg 20 + 20 grame, brânză Cheddar 2 felii, castraveţi muraţi 2 felii, carne 7: 1 două felii.

Big Mac-ul este cel mai vândut sendviş McDonald’s în România şi cu cea mai mare notorietate dintre toate produsele.

Americanii au local 67 de restaurante cu afaceri de aproape 100 milioane de euro şi peste 4.000 de angajaţi, fiind de departe cel mai mare jucător local de pe piaţa de restaurante. McDonald’s deţine de astfel 10% din toată piaţa locală de restaurante. La începutul acestui an, franciza McDonald’s România a fost cumpărată de fondul de investiţii maltez Premier Capital, care operează licenţa pe alte şase pieţe din Europa, totalizând 60 de restaurante. Practic, odată cu achiziţia operaţiunilor din România, maltezii şi-au dublat afacerile.

Lanţul de tip fast-food McDonald’s, intrat pe piaţa locală cu un restaurant în Piaţa Unirii în 1995, este singurul nume străin de pe piaţa locală a restaurantelor care a venit direct, rivalii de la KFC, Pizza Hut şi Subway operându-şi business-urile din România în sistem de franciză.

McDonald’s a mai aplicat acest model de business – intrare directă şi apoi transferul operaţiunilor către un francizat – pe mai multe pieţe din Europa de Est, precum Republica Moldova (businessul a fost preluat de omul de afaceri Ilie Năstase), Bulgaria, Georgia sau Azerbaidjan.

McDonald’s a realizat o mişcare de acest gen şi în America de Sud, când un singur francizat a preluat toate cele circa 1.800 de localuri de pe continent. Această politică se aplică de regulă pieţelor unde sunt deschise sub 150 de unitaţi.