Viitorul autoturismelor electrice depinde de revenirea preţurilor petrolului, peste nivelurile actuale de 70 de dolari pe baril, care ar sprijini vânzările maşinilor propulsate de baterii, a declarat directorul general executiv al Renault, Carlos Ghosn, citat de Bloomberg.

„Dacă e sub 70 de dolari, vom avea o problemă. Dacă ajunge la 200 de dolari, ecuaţia economică este foarte uşoară, iar dacă depăşeşte, 200, devine şi mai uşoară”, a declarat Ghosn într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Frankfurt.

Salonul auto de la Frankfurt şi-a deschis ieri porţile, iar printre noutăţile pe care le aduce se numără foarte multe modele electrice. Cu ocazia salonului, cabinetul Oliver Wyman publică un studiu în care atrage atenţia asupra faptului că lumea nu este încă pregătită pentru a îmbrăţişa cu toată inima motorul care nu trebuie alimentat cu benzină sau motorină, ci trebuie „băgat în priză”.

 

Conform studiului, în anul 2025, cota de piaţă pe care o vor deţine maşinile electrice nu va fi decât de 3% din totalul pieţei, unul din principalele motive fiind costurile foarte mari ale producţiei ce se resimt în preţul final al maşinii.

„Pentru a produce o maşină electrică, ai costuri, în medie, cu 10.000 de euro mai mari decât în cazul unei maşini obişnuite”, spune unul dintre autorii studiului.

 

0-37465-capital009.jpg

Mai mult, faptul că acumulatorii maşinii sunt încă destul de slabi, îi determină pe consumatori să se gândească de două ori înainte să aleagă o motorizare electrică, dat fiind faptul că cea mai puternică baterie la ora actuală nu ţine decât maximum 250 km.

Acest lucru implică o altă problemă: adaptarea infrastructurii. Asta înseamnă că ar trebui ca locurile de parcare să fie dotate cu staţii care să posede toate lucrurile necesare unei reîncărcări. Mai mult, până la crearea unei reţele foarte extinse, va exista situaţia în care cei care au maşini electrice vor căuta numai astfel de parcări, ceea ce ar putea determina tensiuni.

Cu ochii pe preţul petrolului şi pe mediu

În ceea ce priveşte investiţiile producătorilor de automobile electrice, autorii studiului sunt de părere că există multe companii din industrie care, deşi investesc în astfel de modele, de fapt sunt destul de îngrijorate de viitorul acestui tip de autovehicule.

Cu toate acestea, cei care au făcut studiul sunt de acord că există o serie de factori care ar putea să le dea socotelile peste cap: incertitudinile privind preţul petrolului sau reglementările legate de mediu sunt elemente care ar putea accelera fenomenul dezvoltării automobilului electric.

În Amsterdam, de exemplu, începând cu această vară, maşinile cu motor diesel şi camioanele nu mai au voie să intre în oraş. În cazul în care măsurile de acest gen se vor multiplica, atunci cu siguranţă că oamenii vor începe să se gândească mai mult la avantajele motorului electric.

SURSA: „L’Expansion”, Mediafax