Lovitură totală pentru România. Grupul britanic Marks & Spencer a renunţat în ultimul an la colaborările cu toate fabricile locale de haine şi încălţări. Marks & Spencer este unul cei mai cunoscuţi retaileri din lume. Acesta deţine 1.500 de magazine pe 62 de pieţe, cu vânzări de 9 mld. lire sterline.

Brandul britanic este prezent pe piaţa din România din anul 2000, iar începând cu septembrie 2017 funcţionează în sistem de franciză prin compania cipriotă Voici La Mode Group, care a preluat trei magazine Marks & Spencer în Băneasa Shopping City, Plaza România şi Bucureşti Mall.

În urmă cu mai puţin de un an, retailerul britanic – ce deţine şi o divizie de modă şi una de magazine alimentare – lucra în România cu patru furnizori. Trei dintre aceștia trei produceau haine sau pantofi. Unul singur se ocupa de hrană.

În prezent compania mai are pe lista de furnizori o singură fabrică din România, un furnizor de alimente. Este vorba de Alka, producătorul napolitanelor Alfers, al covrigeilor Toortitzi şi al brandului de cafea Stretto. Grupul Alka, ce deţine în România două fabrici, este prezent, atât pe plan local, cât şi la export pe mai mult de 40 de pieţe de pe cinci continente.

Decizia radicală luată de Marks & Spencer

În 2016, Marks & Spencer anunța că vrea să închidă toate magazinele din România. Celebra compania spune atunci că va pune lacătul la peste 100 de magazine din întreaga lume, dintre care şase erau la noi în țară. Concret, Marks & Spencer intenţiona să închidă 60 de magazine din Marea Britanie şi să se retragă din 10 ţări, inclusiv din România.

„Propunem închiderea tuturor celor 53 de magazine proprii de pe zece pieţe, inclusiv 10 magazine în China, şapte în Franţa, precum şi toate magazinele noastre din Belgia, Estonia, Ungaria, Lituania, Olanda, Polonia, România şi Slovacia. În consecinţă, astăzi am demarat consultările cu 2.100 de angajaţi în legătură cu aceste închideri”, se arată, atunci, într-un comunicat de presă al grupului M&S.