Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Manuela Plăpcianu: Arta văzută prin ochii unei femei de afaceri

Autor: | | 5 Comentarii | 1871 Vizualizari

În perioada 1-8 martie, capital.ro şi-a propus să vă prezinte, în fiecare zi, câte o femeie de succes. Astăzi aducem în prim-plan povestea Manuelei Victoria Plăpcianu, femeia care conduce în acest moment, din poziţia de CEO, afacerea Artmark, un bussiness care încearcă să ridice standardele pieţei de licitaţii de artă din ţara noastră. Manuela Plăpcianu a absolvit în 1986 Universitatea Politehnică din Bucureşti şi a lucrat timp de 9 ani ca inginer energetician. Dup

În perioada 1-8 martie, capital.ro şi-a propus să vă prezinte, în fiecare zi, câte o femeie de succes. Astăzi aducem în prim-plan povestea Manuelei Victoria Plăpcianu, femeia care conduce în acest moment, din poziţia de CEO, afacerea Artmark, un bussiness care încearcă să ridice standardele pieţei de licitaţii de artă din ţara noastră.

Manuela Plăpcianu a absolvit în 1986 Universitatea Politehnică din Bucureşti şi a lucrat timp de 9 ani ca inginer energetician. După cum spune chiar ea, regimul comunist a forţat-o să aleagă această meserie. “Era un domeniu mai ferit de amestecul politicului”, explică ea.

De la banking la artă

1995 a fost primul an când Manuela Plăpcianu a intrat în sectorul de banking. Rând pe rând a ocupat funcţii de conducere în cadrul ABN AMRO Bank România, Citibank România, HVB Bank România (Unicredit Țiriac Bank) şi EFG Eurobank Group. În februarie 2009, a preluat funcţia de CEO al afacerii Artmark, cea mai mare casă de licitaţii de artă din România.

Deşi trecerea de la un domeniu atât de strict ca cel bancar la unul atât de sensibil  precum cel al artei pare destul de bruscă, Manuela Plăpcianu spune că lucrurile nu stau chiar aşa. “Domeniul este seducător dintr-o perspectivă axiologică, dar cel puţin la fel de  generos din perspectiva provocărilor din zona de business.  Vorbim despre o piaţă de artă în formare, vorbim despre dezvoltarea unor instrumente specific pieţei de artă: index, indici, randamente, lichiditate, fonduri de investiţii”, spune Plăpcianu.

CEO-ul Artmark declară, de asemenea, că şi în domeniul bancar există specialişti care vin în contact 0-48614-baieti.jpgpermanent cu arta. “Este vorba de acel segment numit Private Banking Investments of Passion, prin care investitorii sunt sfătuiţi să-şi diversifice portofoliul investiţional în plasamente în opera de artă”, explică ea.

Manuela Plăpcianu spune că în discuţiile pe care le are cu clienţii Artmark scoate în evidenţă două laturi ale afacerii: cea emoţională şi cea investiţională. În cazul celei emoţionale, înceracă să plaseze oferta în zona unicităţii şi valorii intrinseci a operei, a poveştii din spatele tabloului, a vieţii tabloului care devine parte din viaţa cumpărătorului. Latura investiţională este una mai pragmatică şi scoate în evidenţă potenţialul pe care îl au operele de artă.

“Evoluţia mediei randamentelor anuale pentru ultimii 15 ani indică o valoare de apreciere de aproximativ 27% pe an, în timp ce alte sectoare, precum cel imobiliar sau  pietele de capital, au fost marcate de fluctuaţii destul de mari”, spune ea. “Poate doar randamentul mediul anual al aurului a crescut, dar nu la nivelul artei”, mai adaugă Plăpcianu. În plus, cifrele vânzărilor publice arată  că în prima jumătate a anului 2009 s-a investit deja o sumă cu 8% mai mare decat cea din 2008.

Dincolo de motivaţia de business pe care a adus-o poziţia de CEO la Artmark şi de provocările acestei pieţe, Manuela Plăpcianu spune că a avut o inclinaţie spre artele frumoase încă din copilărie. “Eu m-am născut puţin prea devreme. Şi puţin cam târziu. În perioada comunistă nu existau computere, Internet, reviste sau televizor. Aşa că părinţii mei m-au îndrumat către tot felul de activităţi “frumoase”.

“Cred în pasiune fără frontiere”

Când vine vorba de viaţa personală, Manuela Plăpcianu spune că nu poate face distincţia dintre aceasta şi cea profesională. “Cred că avem o viaţă publică pe de-o parte şi una privată pe de alta, dar nu una personală şi alta profesională. Nu ştiu să fi fost preocupată de agenda mea profesională pe intervale stricte de timp. Eu cred în pasiune fără frontiere, cred într-un loc comun al proiectelor deopotrivă personale şi private, care contează într-o ordine a lucrurilor cu adevărat importante şi pe o scară de valori  firească. Nu cred în posibilele clivaje dinte viaţa profesională şi cea personală”, spune ea. Manuela Plăpcianu este convinsă că bucuriile sau frustrările dintr-o parte influenţează şi cealaltă parte. “Nu cred că poţi fi 0-48616-p1090839.jpgresponsabil, inspirat ori simplu îndrăgostit între previzibile intervale orare”, adaugă ea.

CEO-ul Artmark spune doar că au fost câteva momente când s-a simţit vinovată că nu a petrecut mai mult timp cu fiul ei. Acum, acesta este student la Londra şi problema nu se mai pune astfel. “A primit de curând primul job din viaţa lui. Sunt foarte mândră de băiatul meu”, spune cu entuziasm Manuela Plăpcianu.

Dorinţa ei cea mai mare pentru a avea timp pentru tot ce îşi propune să facă într-o zi este ca aceasta să fie de două ori mai lungă. „Pentru a mă împăca însă pe mine cu mine, dar şi cu partenerul meu de viaţă, ideal ar fi ca ziua să aiba cel puţin 48 de ore”, adaugă Plăpcianu.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.