Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Lovitură pentru cei cu mașini DIESEL și pe BENZINĂ: Decizia luată chiar acum de UE

Autor: | | 4 Comentarii | 105711 Vizualizari

Uniunea Europeană a luat o decizie care îi va afecta pe toți șoferii cu mașini diesel și benzină. Este vorba de o cofinanțare în valoare de miliarde de euro anumitor companii.

Bruxelles-ul este îngrijorat că industria auto a UE, unde sunt 13 milioane de angajaţi, ar putea rămâne în urmă în cursa pentru producerea în masă a vehiculelor electrice, din cauza dependenţei de bateriile din Asia., aşadar, a acorda ajutoare de stat pentru cercetări în domeniul bateriilor destinate vehiculelor electrice.

Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, a afirmat recent, la Salonul Auto de la Paris, că industria "nu poate continua să prospere" dacă nu îţi construieşte propriile capacităţi de producere a bateriilor. 

"Ştim foarte clar că viitorul este al vehiculelor electrice şi trebuie pur şi simplu să prindem din urmă această tehnologie de producere a bateriilor. Nu putem dezvolta noi modele sau maşini de înaltă calitate dacă nu avem competenţele, inovaţia şi cercetările legate de baterii", a declarat Maros Sefcovic, vicepreşedintele Comisiei Europene, responsabil pentru uniunea energetică. 

Statele membre ale UE vor putea finanţa integral cercetările, atât timp cât e vorba şi de unele proiecte transfrontaliere. În cadrul programului "Orizont 2020" au fost incluse fonduri de 200 de milioane de euro pentru proiecte în domeniul bateriilor, 800 de milioane de euro sunt disponibili pentru a finanţa construirea facilităţilor, regiunile care vor să promoveze acest domeniu au la dispoziţie fonduri regionale de 22 de miliarde de euro, iar Fondul European pentru Investiţii Strategice poate accesa miliarde de euro de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru a construi echivalentul unei mega-uzine, precum cea a Tesla. 

În iulie, Tesla a semnat un acord cu autorităţile chineze pentru construirea unei fabrici la Shanghai, numită "Gigafactory" - prima unitate a producătorului situată în afara SUA. Aici ar urma să fie produse 500.000 de vehicule pe an, după finalizarea construcţiei, prevăzută în 2020. La prezentarea rezultatelor financiare, şeful Tesla, Elon Musk, a declarat că uzina va costa aproximativ două miliarde de dolari, iar proiectul va fi finanţat prin obligaţiuni locale. 

Programul-cadru european pentru cercetare şi inovare ''Orizont 2020" este un nou tip de program pentru Uniunea Europeană. Printr-un buget de 80 de miliarde de euro acest program urmăreşte finanţarea proiectelor capabile să ducă la îndeplinire obiectivele tehnice, ştiinţifice, educaţionale şi sociale asumate de statele membre prin intermediul Strategiei "Europa 2020". 

Maros Sefcovic susţine că în prezent sunt 260 de companii implicate în lanţul de furnizare şi patru grupuri care ar vrea să construiască o "Gigafactory". 

Producătorul francez de baterii Saft a încheiat un parteneriat cu Siemens, Solvay şi Manz pentru a dezvolta baterii mai ieftine, mai eficiente, producţia fiind programată să înceapă în şapte ani. 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.